Монастириська районна рада
Монастириський район, Тернопільська область

На Тернопільщині податкові міліціонери припинили діяльність підпільного цеху із виготовлення алкогольних напоїв

Переглядів: 30

Працівники податкової міліції Головного управління ДФС у Тернопільській області за процесуального керівництва прокуратури області припинили діяльність підпільного цеху, у якому здійснювалось виготовлення алкогольних напоїв.

У підпільному цеху, який функціонував у приватному домоволодінні, кустарним способом у антисанітарних умовах протиправно виготовляли алкогольну продукцію. Для її збуту використовували пластикову тару.

Крім цього, під час проведених обшуків виявили фальсифіковані алкогольні напої, розлиті у скляну тару з етикетками відомих виробників та марковані марками акцизного податку з ознаками підробки. Згодом цю продукцію порушники теж планували реалізувати.

Всього вилучили 500 літрів фальсифікованих алкогольних напоїв, а також обладнання для змішування, очищення й перекачування спиртосуміші та її наливу у пляшки, значну кількість порожньої тари, транспортний засіб, яким здійснювалось транспортування контрафактної продукції.

Також вилучили 1,2 тис. літрів спирту в пластиковій тарі (бочки, каністри, пляшки). З нього, ймовірно, були б виготовили близько 3 тис. літрів фальсифікованого алкоголю.

Загальна вартість вилучених з незаконного обігу підакцизних товарно-матеріальних цінностей перевищує 800 тис. гривень. Триває досудове розслідування.

У цілому з початку року працівники податкової міліції області вилучили протиправних підакцизних товарів на суму 15,7 млн гривень. Крім цього, вони припинили діяльність 5 підпільних цехів із виготовлення алкогольного фальсифікату. За результатами судового розгляду прийняті рішення про конфіскацію в дохід держави вилучених з незаконного обігу підакцизних товарів на суму 8,9 млн гривень.

Чи підлягає оподаткуванню військовим збором сума доходу у вигляді аліментів, що виплачується платнику податку згідно з рішенням суду?

Відповідно до п. п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX Податкового кодексу України (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ.

Згідно з п. 163.1 ст. 163 ПКУ об’єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до складу якого включаються доходи, перелік яких визначено підпунктами 164.2.1 – 164.2.18 п. 164.2 ст. 164 ПКУ.

До зазначеного вище переліку включаються інші доходи, крім визначених у ст. 165 ПКУ, що передбачені п. п. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 ПКУ.

Підпунктом 165.1.14 п. 165.1 ст. 165 ПКУ встановлено, що не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу аліменти, які виплачуються платнику податку згідно з рішенням суду або за добровільним рішенням сторін у сумах, визначених згідно із Сімейним кодексом України (далі – Сімейний кодекс), у тому числі аліменти, що виплачуються нерезидентом.

Крім того, відповідно до п. п. 1.7 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX ПКУ звільняються від оподаткування військовим збором доходи, що згідно з розд. IV ПКУ не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичної особи (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у підпунктах 165.1.2, 165.1.18, 165.1.52 п. 165.1 ст. 165 ПКУ.

Враховуючи зазначене, сума доходу у вигляді аліментів, що виплачується платнику податку згідно з рішенням суду або за добровільним рішенням сторін у сумах, визначених Сімейним кодексом, не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу, тобто не оподатковується військовим збором.

Зміни до Порядку ведення Реєстру неприбуткових організацій

Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що Кабінет Міністрів України постановою від 22 травня 2019 року №423 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 440» (далі – Постанова №423) вніс зміни до Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру (далі – Порядок).

У новій редакції викладена реєстраційна заява платника податку за формою №1-РН.

Також сам Порядок доповнено новим пунктом 121, відповідно до якого неприбуткова організація може звернутися до контролюючого органу із запитом про отримання витягу з Реєстру неприбуткових установ та організацій за формою згідно з додатком 3 до Порядку.

Зазначимо, що Постанова №423 набрала чинності з 29 травня 2019 року.

Запит про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку можна в електронній формі

Відповідно до п. 299.9 ст. 299 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) за бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку. Строк надання витягу не повинен перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту. Витяг діє до внесення змін до реєстру.

Форма запиту про отримання витягу та витягу з реєстру платників єдиного податку затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Наразі форма запиту про отримання витягу та витягу з реєстру платників єдиного податку не встановлена. До затвердження відповідних форм запиту про отримання витягу та витягу з реєстру платників єдиного податку, подається запит про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку в довільній формі, на підставі якого видається тимчасовий витяг з реєстру платників єдиного податку.

При цьому відповідно до п. 42 прим. 1. 2 ст. 42 прим. 1 ПКУ Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та нормативно-правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання ПКУ, законами з питань митної справи, в тому числі шляхом, зокрема, отримання будь-якого документа, що стосується такого платника податків та має бути виданий йому контролюючим органом згідно із законодавством України, або інформації з баз даних про такого платника податків шляхом вивантаження відповідної інформації з електронного кабінету із накладенням кваліфікованого електронного підпису посадової особи контролюючого органу та кваліфікованої електронної печатки контролюючого органу із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання, з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» зі змінами та доповненнями та від 05 жовтня 2017 року №2155-VIII «Про електронні довірчі послуги».

Слід зазначити, що меню «Листування з ДФС» приватної частини Електронного кабінету дозволяє надіслати довільну кореспонденцію (лист, запит тощо) до відповідного органу ДФС. Форма підготовки такої кореспонденції передбачає заповнення або вибір із запропонованих наступних реквізитів:

- регіон в якому знаходиться орган ДФС;

- орган ДФС, до якого відправляється лист;

- тип документа;

- тематика звернення;

- короткий зміст листа;

- сканований документ, який необхідно завантажити (файл повинен бути у форматі pdf із обмеженням розміру не більше 2 МБ).

Зберегти проект листа можна натиснувши кнопку «Зберегти чернетку», підписати та надіслати до органу ДФС – натиснувши кнопку «Підписати і надіслати».

Протягом одного робочого дня після надсилання листа до органу ДФС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДФС, до якого даний запит направлено. Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДФС користувач може переглянути в вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» Електронного кабінету.

Відповіді на запити та квитанції щодо обробки заяв і запитів платник може переглянути в меню «Вхідні/вихідні документи» Електронного кабінету.

Крім того, в меню «Заяви, запити для отримання інформації» платник також має можливість створити та надіслати довільну кореспонденцію (лист, запит тощо) до відповідного органу ДФС.

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється після проходження електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, відомості щодо якого внесені до Довірчого списку, розташованого на офіційному веб-сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/trustedlist).

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.

Отже, фізична особа – підприємець – платник єдиного податку через меню «Листування з ДФС» або «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету має право завантажити лист до органу ДФС, зокрема, запит про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку у довільній формі, підписати кваліфікованим електронним підписом та надіслати.

«Єдиний внесок: від обчислення до сплати»

Нещодавно в Головному управлінні ДФС у Тернопільській області заступник начальника управління - начальник відділу аналізу та прогнозування надходжень податків та зборів з фізичних осіб, єдиного внеску та розгляду звернень громадян управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Тернопільській області Володимир Брудко під час сеансу «гаряча лінія» поспілкувався із додзвонювачами щодо обчислення та сплати єдиного внеску.

Найцікавіші запитання та відповіді на них надаємо увазі читачів.

Питання 1. Чи сплачується єдиний внесок, якщо рахунки платника заблоковано (арештовано)?

Відповідь: Частиною 12 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» визначено, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Питання 2. Чи звільняються від сплати єдиного внеску за себе фізичні особи - підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та одночасно є найманими працівниками (застрахованими особами)?

Відповідь: Фізичні особи - підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та одночасно є найманими працівниками (застрахованими особами), не звільняються від сплати єдиного внеску за себе. Виключенням є тільки фізичні особи – підприємці за умови, що вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Питання 3. Чи звільняється від сплати єдиного внеску працюючий на підприємстві, в установі, організації пенсіонер за віком?

Відповідь: Звільнення від сплати єдиного внеску за працюючих на підприємстві, в установі, організації пенсіонерів законодавством не передбачено.

 

Питання 4. Який термін сплати штрафної санкції з єдиного внеску?

Відповідь: Відповідно до абзацу другого частини чотирнадцятої ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування протягом десяти календарних днів після надходження відповідного рішення.

Питання 5. Чи застосовується відповідальність до фізичної особи – підприємця – пенсіонера за віком або особи з інвалідністю, яка помилково у додатку 5 до звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску визначила зобов’язання та бажає скасувати подану звітність?

Відповідь: У разі самостійного визначення бази нарахування єдиного внеску фізичними особами – підприємцями, які є пенсіонерами за віком або особами з інвалідністю, суми єдиного внеску підлягають сплаті на загальних підставах та не підлягають скасуванню.

Питання 6. На сьогодні діють нові рахунки з єдиного внеску. З якого числа відбулися зміни?

Відповідь: Починаючи з 2-го травня 2019 року кошти з єдиного внеску, які сплачувалися платниками на старі рахунки, не зараховуються, а повертаються платникам, як нез'ясовані надходження.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

 

 

 

« повернутися до списку новин