Монастириська районна рада
Монастириський район, Тернопільська область

Щодо оподаткування ПДВ експорту соєвих бобів та насіння свиріпи або ріпаку

Переглядів: 134

Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що наказом Міністерства фінансів України від 11.03.2019 №105 (далі – Наказ №105) затверджено Узагальнюючу податкову консультацію щодо оподаткування податком на додану вартість операцій з вивезення за межі митної території України в митному режимі експорту соєвих бобів та насіння свиріпи або ріпаку (далі – Узагальнююча консультація).

Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділами І «Загальні положення», V «Податок на додану вартість» та підрозділом 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Пунктом 63 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ передбачене звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з вивезення за межі митної території України в митному режимі експорту соєвих бобів з 01.09.2018 до 31.12.2021 (товарна позиція 1201 згідно з УКТ ЗЕД) та насіння свиріпи або ріпаку з 01.01.2020 до 31.12.2021 (товарна позиція 1205 згідно з УКТ ЗЕД). При цьому, звільнення не поширюється на зазначені операції, якщо їх здійснюють сільськогосподарські підприємства – виробники цих олійних культур, вирощених ними на землях сільськогосподарського призначення, які перебувають у власності таких сільськогосподарських товаровиробників чи в їх постійному користуванні або використовуються ними на правах оренди (суборенди) чи емфітевзису (абзац четвертий пункту 63 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ).

Узагальнюючою консультацією платникам роз’яснено, якими законодавчими актами необхідно користуватися при визначенні понять для цілей застосування абзацу четвертого пункту 63 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ.

Повідомляємо, що Наказ №105 розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства фінансів України за посиланням:  https://www.minfin.gov.ua/news/view/nakazy-ministerstva-finansiv-ukrainy--?category=aspekti-roboti&subcategory=zakonodavstvo.

У центрах обслуговування області надали майже 22 800 адмінпослуг

Впродовж січня-лютого 2019 року 17 Центрів обслуговування платників органів ДФС Тернопільської області відвідали 68 058 платників податків.  За цей час фахівці фіскальної служби надали 22 754 адміністративних послуги, що на 640 більше, ніж минулоріч.

Більшість адмінпослуг надали працівники Тернопільського управління, а це - 7 699 (33,8 %), трохи менше Кременецького, Теребовлянського, Чортківського, Козівського управлінь, а це відповідно 4 016 (17,6 %), 4 524 (19,9 %), 3 069 (13,5 %), 2 624 (11,5 %). Ще 822 особи скористалися адмінпослугами ГУ ДФС в області.

У структурі наданих адміністративних послуг найбільшу питому вагу займає послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. Цією послугою скористалися 9 182 особи. На другому місці за популярністю послуга видачі відомостей із Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків – 7 308 (32,1 %), а також надання витягів з реєстру платників єдиного податку –  1 171 (5,1 %), реєстрація книг обліку розрахункових операцій – 1 062 (4,7 %).

У приміщенні ЦОП Тернопільської ДПІ працівники сектору реєстрації користувачів управління (центру) сертифікації ключів ІДД ДФС України надають послуги з безкоштовної видачі посилених сертифікатів відкритих ключів електронного цифрового підпису для юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадян. Впродовж січня-лютого 2019 року працівники підрозділу згенерували 3 100 відкритих ключів електронного цифрового підпису.

На роботу прийняли майже 4800 працівників

Головне управління ДФС у Тернопільській області проводить систематичну інформаційно-роз’яснювальну роботу щодо переваг отримання легальної заробітної плати та негативного ставлення до неофіційних трудових відносин. Проте є роботодавці, які виплачують своїм працівникам заробітну плату без сплати податку на доходи фізичних осіб та внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

У кожному районі Тернопільщини створені робочі групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, до складу яких входять, зокрема, і представники фіскального відомства. Зазначені групи здійснюють обстеження суб’єктів господарювання щодо дотримання норм трудового законодавства, оформлення трудових відносин між роботодавцями та найманими працівниками.

За результатами контрольно-перевірочної роботи щодо платників податків, які виплачували заробітну плату та інші доходи громадянам із порушенням вимог податкового та іншого законодавства, з початку року проведено 22 перевірки. Зокрема, інспектори перевірили 17 суб’єктів господарювання-юридичних осіб та 5 фізосіб. За результатами заходів контролю донарахували 392,7 тис. грн податків та зборів, зокрема,  137,7 тис. грн податку на доходи фізичних осіб, 251,4 тис. грн єдиного соціального внеску та 3,6 тис. грн військового збору.

Завдяки активізації роз’яснювальної роботи щодо необхідності оформлення трудових відносин із найманими працівниками в лютому прийняли на роботу 4773 працівників.

?дпису для юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадян. Впродовж січня-лютого 2019 року працівники підрозділу згенерували 3 100 відкритих ключів електронного цифрового підпису.

«Єдиний казначейський рахунок» - в дії

Відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 1 листопада 2017 року №898 «Про затвердження Порядку перерахування до державного бюджету через органи Державної казначейської служби України митних та інших платежів, які вносяться до/або під час митного оформлення» здійснюється переведення підприємств на обслуговування через депозитний рахунок 3734, відкритий у Державній казначейській службі України (далі – Казначейство) на ім’я ДФС. 

Переведення підприємств на обслуговування через «єдиний рахунок» 3734, відкритий у Казначействі на ім’я ДФС, для зарахування авансових платежів (передоплати) здійснюється поетапно: 

- перехідний період – до 15 квітня 2019 року – за рішенням підприємства; 

- на постійній основі – з 16 квітня 2019 року. 

З 18 березня 2019 року підприємства зможуть перераховувати кошти авансових платежів виключно на «єдиний рахунок» 3734. Рахунки митниць ДФС для поповнення авансових платежів підприємствами будуть заблоковано. 

З 18 березня до 16 квітня 2019 року залишки коштів на рахунках митниць ДФС можуть бути використані для митного оформлення товарів. Повернення підприємствам коштів авансових платежів будуть здійснюватися протягом 1095 днів з дня внесення таких коштів на рахунок відповідно до Порядку повернення, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 18 липня 2017 року № 643 «Про затвердження Порядку перерахування до державного бюджету митних та інших платежів, які вносяться до/або під час митного оформлення», зі змінами. 

З інформацією щодо реквізитів депозитного рахунку 3734 (єдиного рахунку) можна ознайомитися субсайті Територіальних органів ДФС у Тернопільській області за посиланням (Головна>Медіа-центр>Новини>«Єдиний казначейський рахунок для митних платежів: зміни»), на інформаційних стендах, розміщених безпосередньо у Тернопільській митниці ДФС та у місцях здійснення митного оформлення.

Витрати на ремонт автомобіля: чи буде право у підприємця на відображення

Порядок оподаткування доходів фізичних осіб – підприємців визначений ст. 177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Згідно з п. 177.2 ст. 177 ПКУ об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та не грошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця.

Відповідно до п. п. 177.4.5 п. 177.4 ст. 177 ПКУ не включаються до складу витрат підприємця на загальній системі оподаткування, зокрема витрати на придбання та утримання основних засобів подвійного призначення, визначених ст. 177 ПКУ.

Основні засоби подвійного призначення, зокрема легкові та вантажні автомобілі не підлягають амортизації (п. п. 177.4.6 п. 177.4 ст. 177 ПКУ).

При цьому перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів, визначений п. 177.4 ст. 177 ПКУ, не містить витрат на ремонт власного (орендованого) вантажного (легкового) автомобіля, що належить до основних засобів подвійного призначення.

Таким чином, фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування не має права включити до складу витрат вартість ремонту власного (орендованого) вантажного (легкового) автомобіля, що використовується в її господарській діяльності та належить до основних засобів подвійного призначення.

 

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області 

 

 

« повернутися до списку новин