Монастириська районна рада
Монастириський район, Тернопільська область

Електронний сервіс «Отримання відомостей з ДРФО – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді»: практика застосування

Переглядів: 85

Електронний сервіс «Отримання відомостей з ДРФО – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді»: практика застосування

Фізична особа – платник податків може отримати інформацію, що зазначається у документі «Відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків» за допомогою електронних сервісів ДФС в один із таких способів:

- при поданні заяви засобами інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» (далі – Електронний кабінет), вхід до якої здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua та через офіційний веб-портал ДФС, інформація надається засобами цієї системи;

- при поданні заяви до «Єдиного вікна подання електронної звітності», програмне забезпечення якого розміщено на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Електронна звітність», інформація направляється на електронну адресу фізичної особи – платника податків.

За допомогою меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету та «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності/запитів до «Єдиного вікна подання електронної звітності» фізична особа – платник податків може сформувати «Запит щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді» (далі – Запит) (форма №10ДР) виключно для отримання інформації про себе.

Запит формується фізичними особами – платниками податків з використанням кваліфікованого електронного підпису фізичної особи, отриманого у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

При цьому ознайомитись з порядком отримання відомостей про доходи за допомогою «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності/запитів до «Єдиного вікна подання електронної звітності» можна на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: Головна/Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді (http://sfs.gov.ua/fizichnim-osobam/vidomosti-doxid).

У розділі «Допомога» Електронного кабінету можна переглянути відео урок щодо створення Запиту.

Слід зазначити, що фізичні особи – платники податків, які отримали паспорт нового зразка, де вказано лише номер паспорта (серія відсутня), при заповненні поля «Реквізити паспортного документу» Запиту зазначають лише номер паспорта.

Відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді (далі – відповідь на Запит в електронному вигляді) надаються за останні три роки (поквартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 50 днів після його закінчення.

Відповідь на Запит в електронному вигляді містить інформацію, зокрема, про суму виплаченого доходу, суму перерахованого податку, а також про дати прийняття/звільнення з роботи відповідно до податкових розрахунків за формою №1ДФ, які подаються податковими агентами до контролюючих органів.

Підсумки І півріччя: на Тернопіллі бюджет отримав майже 1,2 млрд грн митних платежів

У І півріччі 2019 року Тернопільською митницею ДФС до Державного бюджету України перераховано 1 млрд 197,3 млн грн, що на 518,6 млн грн або на 76 відс. більше, ніж у звітному періоді минулого року. Суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності, зокрема, сплатили 763,5 млн грн податку на додану вартість, що на 172,3 млн грн або на 29 відс. більше, ніж у звітному періоді минулого року (591,2 млн грн); майже 140 млн грн мита, що порівняно із 2018 роком на 71,7 млн грн  більше; 260 млн грн акцизного податку, що на 242,6 млн грн або у 15 разів більше, ніж минулого року; майже 34 млн грн плати за здійснення митних формальностей та інших надходжень, що у 17 разів більше, ніж за звітний період 2018 року.

Позитивна динаміка надходжень насамперед пояснюється активізацією ввезення транспортних засобів, в т.ч. легкових автомобілів громадянами. Всього при ввезенні цих транспортних засобів за 6 місяців 2019 року сплачено 633 млн грн (53 відс. від адміністрованої митницею суми платежів). Крім того, за рахунок ввезення сільськогосподарської техніки та частин до неї за шість місяців 2019 року сплачено 85,7 млн гривень (7 відс.), а імпорту риби мороженої та морепродуктів – понад 60 млн грн або 5 відс. від адміністрованої митницею суми платежів. Також збільшенню надходжень посприяло і оформлення підприємств з місцем обліку в інших областях України. Так, у січні-червні працювало 51 підприємство і сплачено 184 млн грн (15 відс.  від суми податків, сплаченої митницею). Загальна сума додаткових надходжень склала майже 72 млн гривень                        (6 відс.  від адміністрованої суми податків).

Серед товарів, при митному оформленні яких сплачено найбільше податків, переважають легкові автомобілі товарної позиції 8703 згідно з УКТЗЕД. Сплачено понад 860 млн грн, у 2018 році – 69,2 млн гривень.

Про вручення поштою листів від ДФС

Головне управління ДФС у Тернопільській області звертає увагу суб’єктів господарювання щодо поштового вручення податкових повідомлень-рішень. Так, податкові повідомлення-рішення, податкові вимоги або інші документи, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу.

Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному п. 42.4 ст. 42 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

Якщо платник податків у порядку та у строки, визначені ст. 66 ПКУ, повідомив контролюючий орган про зміну податкової адреси, він на період з дня державної реєстрації зміни податкової адреси до дня внесення змін до облікових даних такого платника податків звільняється від виконання вимог документів, надісланих йому контролюючим органом за попередньою податковою адресою та в подальшому повернених як таких, що не знайшли адресата.

Якщо пошта не може вручити платнику податків документ через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.

Норми листування платників податків та контролюючих органів встановлені ст. 42 ПКУ.

Про вручення поштою листів від ДФС

Головне управління ДФС у Тернопільській області звертає увагу суб’єктів господарювання щодо поштового вручення податкових повідомлень-рішень. Так, податкові повідомлення-рішення, податкові вимоги або інші документи, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу.

Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному п. 42.4 ст. 42 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

Якщо платник податків у порядку та у строки, визначені ст. 66 ПКУ, повідомив контролюючий орган про зміну податкової адреси, він на період з дня державної реєстрації зміни податкової адреси до дня внесення змін до облікових даних такого платника податків звільняється від виконання вимог документів, надісланих йому контролюючим органом за попередньою податковою адресою та в подальшому повернених як таких, що не знайшли адресата.

Якщо пошта не може вручити платнику податків документ через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.

Норми листування платників податків та контролюючих органів встановлені ст. 42 ПКУ.

За якою формою складають акцизні накладні/розрахунки коригування з 1 липня

Головне управління ДФС у Тернопільській області звертає увагу платників акцизного податку. Пунктом 231.1 ст. 231 Податкового кодексу України визначено, що при реалізації пального або спирту етилового платник податку зобов’язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального або спирту етилового та зареєструвати її в єдиному реєстрі податкових накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.

Рекомендована форма акцизних накладних та розрахунків коригування для складання цих документів на операції з реалізації пального та спирту етилового, здійснені з 01.07.2019, розміщена на офіційному вебпорталі ДФС за адресою: www.sfs.gov.ua>Електронні форми документів>Акцизний податок (рекомендовані форми електронних документів):

- для пального – Акцизна накладна форми «П», Розрахунок коригування акцизної накладної форми «П»;

- для спирту етилового – Акцизна накладна форми «С», Розрахунок коригування акцизної накладної форми «С».

 

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

 

 

« повернутися до списку новин