Монастириська районна рада
Монастириський район, Тернопільська область

Як обсяг господарських операцій визначити контрольованими

Переглядів: 75

Відповідно до п. п. 39.2.1.7 п. п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) господарські операції, передбачені підпунктами 39.2.1.1 (крім операцій, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні) і 39.2.1.5 п. п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ, визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такі умови:

- річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 150 млн грн (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;

- обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 10 млн грн (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.

Господарські операції, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні, визнаються контрольованими, якщо обсяг таких господарських операцій, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 10 млн грн (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.

Підпунктом 39.2.1.9 п. п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ встановлено, що обсяг господарських операцій платника податків для цілей п. п. 39.2.1.7 п. п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ обраховується за цінами, що відповідають принципу «витягнутої руки».

Тернопільська митниця ДФС: майже 7 тис. громадян скористалися пільгою при оформленні транспортних засобів на іноземній реєстраціїї

У п’ятницю, 22 лютого 2019 року завершився період дії пільгового режиму оподаткування транспортних засобів на іноземній реєстрації.

Відтак всі декларації, які були подані декларантами з метою оформлення транспортного засобу особистого користування для вільного обігу та прийняті  Тернопільською митницею ДФС до 24.00 год. 22 лютого поточного року, відпрацьовані та оформлені із застосуванням пільгової ставки.

Про це повідомила начальник Тернопільської митниці ДФС Оксана Антонович.

За її словами, з початку дії пільгового періоду, тобто з 25 листопада 2018 року Тернопільською митницею ДФС оформлено 6981 транспортний засіб. До бюджету сплачено 451 млн гривень.

«Відзначу, що з усієї кількості оформлених транспортних засобів, 4370 авто – це  так звані «євробляхи», які були ввезені на митну територію України з 1 січня 2015 року до набрання чинності нових правил ввезення таких автомобілів та перебували у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту. За митне оформлення цих транспортних засобів їхні власники сплатили понад 270 млн гривень митних платежів», - додала Оксана Антонович.

У зв’язку із закінченням періоду дії перехідних положень Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів із застосуванням коефіцієнта 0,5 вже 23 лютого 2019 року при митному оформленні транспортних засобів громадян акцизний податок стягується у повному обсязі, як це передбачено чинним законодавством.

Оксана Антонович також наголосила, що до 23 травня 2019 року митне оформлення транспортних засобів, щодо яких не дотримані строки та вимоги митних режимів тимчасового ввезення чи транзиту, здійснюватиметься за умови сплати митних платежів та добровільної сплати до Державного бюджету України коштів, у розмірі 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто 8 500 гривень. За таких умов особи звільняються від адміністративної відповідальності, передбаченої статтями 470, 481 та 485 Митного кодексу України за порушення митних правил. Починаючи з 24 травня 2019 року вступають у дію нові санкції щодо відповідальності за порушення строків та вимог митних режимів. Зокрема, при перевищенні строків перебування транспортних засобів особистого користування у митному режимі транзиту або тимчасового ввезення більш, ніж на 30 діб власнику такого автомобіля загрожує штраф у розмірі 170 тис. грн або конфіскація транспортного засобу за рішенням суду. 

Основне місце обліку суб’єкта господарювання змінено: що з сертифікатом відкритих ключів?

Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що відповідно до частини другої ст. 12 Закону України «Про електронні довірчі послуги» та п. п. 3.4.6 п. 3.4 розділу 3 Договору про надання електронних довірчих послуг, затвердженого наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 05.11.2018 №121, користувачі електронних довірчих послуг зобов’язані своєчасно надавати надавачу електронних довірчих послуг інформацію про зміну ідентифікаційних даних, які містить сертифікат відкритого ключа.

Враховуючи викладене, при зміні місця обліку суб’єкта господарювання або фізичної особи, користувачу електронних довірчих послуг необхідно звернутися до надавача електронних довірчих послуг із заявою на скасування кваліфікованих сертифікатів, які містять недостовірну інформацію, та надати комплект реєстраційних документів для формування нових кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.

На Тернопільщині касову техніку реєструють і скасовують

Понад 3 990 реєстраторів розрахункових операцій зареєстровано в територіальних органах ДФС у Тернопільській області станом на початок лютого 2019 року. Впродовж січня цього року зареєстровано 105 одиниць касової техніки, анульовано реєстрацію 506 РРО.

У січні 2019 року платниками податків подано 85 816 податкових декларацій. В електронному вигляді суб’єкти господарювання подали 58 916 звітів, що становить 69 відсотків.

Принагідно нагадуємо, що для реєстрації чи перереєстрації реєстратора розрахункових операцій, крім заяви (Форма №1-РРО), суб’єкт господарювання повинен подати ще 4 документи:

- копію документа, що підтверджує факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності або користування РРО;

- копію документа на право власності або іншого документа, що дає право на розміщення господарської одиниці, де буде використовуватися РРО;

- копію паспорта (формуляра) РРО та копію паспорта модема (при застосуванні зовнішнього модема);

- копію договору суб'єкта господарювання з Центром сервісного обслуговування про технічне обслуговування та ремонт РРО. 

Коли втрачено або пошкоджено податкову чи фінансову звітність

Відповідно до п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим п. 44.1 ст. 44 ПКУ.

Пунктом 44.3 ст. 44 ПКУ визначено, що платники податків зобов’язані забезпечити зберігання документів, визначених п. 44.1 ст. 44 ПКУ, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом не менш як 1095 днів (2555 днів – для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до ст. 39 ПКУ) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання – з передбаченого ПКУ граничного терміну подання такої звітності.

При ліквідації платника податків документи, визначені п. 44.1 ст. 44 ПКУ, за період діяльності платника податків не менш як 1095 днів (2555 днів – для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до ст. 39 ПКУ), що передували даті ліквідації платника податків, в установленому законодавством порядку передаються до архіву.

Згідно з п. 44.5 ст. 44 ПКУ у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, зазначених в пп. 44.1 і 44.3 ст. 44 ПКУ, платник податків зобов’язаний у п’ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому ПКУ для подання податкової звітності, та контролюючий орган, яким було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації.

Платник податків зобов’язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.

При неможливості проведення перевірки платника податків у випадках, передбачених п. 44.5 ст. 44 ПКУ, терміни проведення таких перевірок переносяться до дати відновлення та надання документів до перевірки в межах визначених п. 44.5 ст. 44 ПКУ строків.

Відповідно до п. 44.6 ст. 44 ПКУ якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абзаці другому п. 44.7 ст. 44 ПКУ платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.

Якщо платник податків після закінчення перевірки та до прийняття рішення контролюючим органом за результатами такої перевірки надає документи, що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, не надані під час перевірки (у випадках, передбачених абзацами другим і четвертим п. 44.7 ст. 44 ПКУ), такі документи повинні бути враховані контролюючим органом під час розгляду ним питання про прийняття рішення.

Протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта перевірки, платник податків має право подати контролюючому органу, що проводив перевірку, заперечення та/або додаткові документи, які підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності (абзац другий п. 44.7 ст. 44 ПКУ).

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області 

« повернутися до списку новин