Монастириська районна рада
Монастириський район, Тернопільська область

Тернопільщина: на соціальні гарантії спрямовано майже 1,2 млрд гривень

Переглядів: 107

Чи може підтвердити статус податкового резидента України Електронний кабінет?

Форма довідки-підтвердження статусу податкового резидента України (далі – Довідка) визначена наказом ДПА України від 12.04.2002 №173 «Про підтвердження статусу податкового резидента України» (далі – Наказ №173).

Згідно з п. 2 Наказу №173 Довідку видає державна податкова інспекція за місцезнаходженням юридичної особи (місцем проживання фізичної особи) на своєму бланку протягом 10-ти робочих днів з моменту подання письмового звернення такої особи.

Звернення щодо отримання Довідки може бути подано особисто заявником, уповноваженою на це особою або надіслано поштою.

Довідка видається для підтвердження, що особа є платником податків в Україні і є резидентом України у розумінні договору про уникнення подвійного оподаткування між Україною та відповідною країною.

Довідка діє в межах календарного року та потребує щорічного її оновлення.

Згідно з п. 42 прим. 1. 2 ст. 42 прим. 1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та нормативно-правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання ПКУ, законами з питань митної справи, в тому числі, шляхом, зокрема подання звернень.

Меню «Листування з ДФС» приватної частини Електронного кабiнету дозволяє надіслати лист (запит тощо) до відповідного органу ДФС.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису (кваліфікованого електронного підпису), отриманого у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів.

Протягом одного робочого дня після надсилання листа до органу ДФС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДФС, до якого даний запит направлено. Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДФС користувач може переглянути в вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Відправлені документи» меню «Вхідні/вихідні документи».

Отже, будь-який платник – юридична особа, фізична особа – підприємець, фізична особа може надіслати лист (запит тощо) у довільній формі через Електронний кабінет до відповідного органу ДФС за місцезнаходженням юридичної особи (місцем проживання фізичної особи) щодо отримання Довідки.

При цьому, нормами Наказу №173 не передбачено отримання платником Довідки в електронному вигляді. Орган ДФС на своєму бланку видає платнику податків (юридичній особі, фізичній особі – підприємцю, фізичній особі) Довідку протягом 10-ти робочих днів з моменту подання письмового звернення такої особи.

Проконсультують усно щодо податків лише в ЦОПі за своєю податковою адресою

Пунктом 52.4 ст. 52 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) передбачено, що індивідуальні податкові консультації, зокрема, в усній формі надаються контролюючими органами та державними податковими інспекціями.

Примірне положення центру обслуговування платників (далі – Положення) та Примірний регламент центру обслуговування платників (далі – Регламент) затверджені наказом Державної фіскальної служби України від 16.11.2018 №739 «Про затвердження документів, які регламентують діяльність ЦОП».

Згідно з абзацом другим розд. 1 Положення центр обслуговування платників (далі – ЦОП) створюється при головних управліннях ДФС в областях та м. Києві (далі – ГУ ДФС) та державних податкових інспекціях, з метою забезпечення, зокрема, зручних та доступних умов для отримання послуг і сервісів фізичними та юридичними особами.

Абзацом четвертим розд. 1 Положення визначено, що ЦОП – це постійно діючий робочий орган ГУ ДФС, в якому надаються послуги посадовими особами ГУ ДФС та посадовими особами Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС, відповідальними згідно з функціональними обов’язками за надання адміністративних послуг, консультацій, прийняття звітності, вхідної кореспонденції та надання послуг електронного цифрового підпису.

Відповідно до п. 6 глави 2.4. розд. 2 Положення передбачено, що у ЦОП здійснюється надання консультації з питань:

- електронних сервісів;

- податкового законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та іншого законодавства, контроль за дотримання якого покладено на органи ДФС.

Зокрема, підрозділи обслуговування платників територіальних органів ДФС відповідають за дотримання Регламенту у частині приймання звітності, надання адміністративних послуг та консультацій у межах компетенції.

Абзацом першим розд. 10 Регламенту визначено, що відповідно до положень ст. 52 ПКУ за зверненням платників у ЦОП надаються індивідуальні податкові консультації в усній формі з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Отже, платник податків може отримати індивідуальну податкову консультацію в усній формі з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДФС, звернувшись до ЦОП за своєю податковою адресою.

Коли потрібно виправляти помилки у зведеній податковій накладній

Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що при здійсненні коригування сум податкових зобов’язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до ст. 192 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) постачальник (продавець) товарів/послуг складає розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - розрахунок коригування) за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної.

Відповідно до п. 16 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307 (далі –Порядок №1307), при складанні зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у п. 11 Порядку №1307, у графі 2 «Опис (номенклатура) товарів/послуг продавця» (далі – графа 2) зведеної податкової накладної платником зазначаються дати складання та порядкові номери податкових накладних, складених на такого платника податку при постачанні йому товарів/послуг, необоротних активів, за якими він визначає податкові зобов’язання відповідно до п. 198.5 ст. 198 та п. 199.1 ст. 199 ПКУ.

Якщо із зведеної податкової накладної, складеної відповідно до вимог п. 198.5 ст. 198 та/або п. 199.1 ст. 199 ПКУ, необхідно вилучити зайві податкові накладні, які не підлягали включенню до такої податкової накладної, та додати іншу/інші податкову/податкові накладну/накладні, яку/які не було включено до зведеної податкової накладної, та таке додавання призведе до збільшення суми ПДВ за такою податковою накладною, то платник податку повинен:

- скласти розрахунок коригування, в якому виводяться в «0» (обнуляються) відповідні рядки зведеної податкової накладної, в яких зазначено зайві податкові накладні. У такому розрахунку коригування зазначається код причини 201 «Коригування зведеної податкової накладної, складеної відповідно до п. 198.5 ст. 198 ПКУ», або 202 «Коригування зведеної податкової накладної, складеної відповідно до п. 199.1 ст. 199 ПКУ» (залежно від того, з яким типом причини складена зведена податкова накладна);

- скласти нову зведену податкову накладну, в якій зазначити правильні дані, у тому числі позиції, не відображені в податковій накладній, складеній з помилками. Така податкова накладна складається на дату не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду, в якому платник податку зобов’язаний був визначити відповідні податкові зобов’язання з ПДВ на підставі п. 198.5 ст. 198 та/або п. 199.1 ст. 199 ПКУ.

Тернопільщина: на соціальні гарантії спрямовано майже 1,2 млрд гривень

З початку року до бюджету платники Тернопільщини забезпечили 1 млрд 180,5 млн грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Це на 39 млн грн більше за очікуваний показник. Виконання бюджетного призначення становить 103,4%. Порівняно з січнем-квітнем минулого року забезпечено приріст надходжень на 196,4 млн грн або на 20%.

Зокрема, за підсумками квітня поточного року на соціальні гарантії спрямовано 328,5 млн грн ЄСВ, що порівняно з минулорічним періодом більше на 66,8 млн грн або на 25,5%.

Як зазначають в управлінні податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Тернопільській області, така позитивна динаміка свідчить про те, що серед пріоритетів роботи фіскальної служби залишається вжиття заходів щодо детінізації доходів та відносин у сфері зайнятості населення. Адже офіційне працевлаштування дасть змогу громадянам легально працювати і мати соціальні гарантії, а бюджет відповідно отримає додаткові надходження у вигляді податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

« повернутися до списку новин