Монастириська районна рада
Монастириський район, Тернопільська область

Завдяки операції «Урожай» легалізували майже 47 млн грн доходу

Переглядів: 26

Повнота сплати податкових платежів, виплата належного рівня зарплати та оформлення трудових відносин суб’єктами господарювання агропромислової сфери діяльності стали об’єктом контролю в рамках операції «Урожай», яка триває на теренах Тернопілля. Відтак фахівці Головного управління ДПС у Тернопільській області вживають заходи як роз’яснювального, так і контролюючого характеру.

Так, за наслідками індивідуальних співбесід керівники 303 суб’єкти господарювання підвищили рівень виплати заробітної плати 3788 найманим працівникам. Це сприяло тому, що додатково до бюджету надійшло 6 млн 162 тис. грн податку на доходи фізичних осіб, 7 млн 518 тис. грн єдиного соціального внеску та 508 тис. грн військового збору.

Крім цього, 279 суб’єктів підприємницької діяльності збільшили кількість найманих працівників на 3019. Отож, сума легалізованого доходу склала 46 млн 662 тис. грн, а додаткові надходження за рахунок добровільно оформлених найманих працівників – 8 млн 398 тис. грн ПДФО, 10 млн 268 тис. грн єдиного внеску, 698 тис. грн військового збору.

До порушників застосували 38 перевірок. Їм нарахували 863,8 тис. грн платежів та штрафних санкцій.

З початку року залучили до декларування 3713 осіб, які одноосібно обробляють земельні ділянки, площі яких перевищують 2 гектари. Вони задекларували 8 млн 518,3 тис. грн доходу та визначили до сплати 1 млн 533,3 тис. грн податку на доходи фізичних осіб та 127,8 тис. грн військового збору.

 

Зміна робочого місця (офісу): документи що подають фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність

Відповідно до п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Пунктом 6.8 розд. VI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за №1562/20300 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 №462) (далі – Порядок), якщо робоче місце нотаріуса знаходиться на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, ніж місце його постійного проживання, то нотаріус повинен стати на облік за неосновним місцем обліку в контролюючому органі за місцезнаходженням свого робочого місця відповідно до розд. IV ПКУ.

Процедури взяття на облік за неосновним місцем обліку встановлені розд. VIІ Порядку.

Взяття на облік за неосновним місцем обліку приватного нотаріуса може бути здійснене на підставі заяви за ф. №5-ОПП, поданої нотаріусом відповідно до п. 6.7 розд. VI Порядку №1588, та якщо у такій заяві платник зазначив про бажання стати на облік за неосновним місцем обліку в контролюючому органі за місцезнаходженням робочого місця.

Взяття на облік за неосновним місцем обліку також може бути здійснене на підставі:

- повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за ф. №20-ОПП, яке подається до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків, в разі зазначення у повідомленні контролюючого органу, у якому платник податків бажає стати на облік за неосновним місцем обліку.

- заяви про взяття на облік за неосновним місцем обліку за ф. №17-ОПП, яка може бути подана як до контролюючого органу за неосновним місцем обліку, так і до контролюючого органу за основним місцем обліку.

Якщо платник зазначив контролюючий орган, у якому він бажає стати на облік за неосновним місцем обліку у повідомленні за ф. №20-ОПП або заяві за ф. №5-ОПП, він звільняється від обов’язку подання до контролюючого органу заяви за ф. №17-ОПП.

Враховуючи викладене, якщо місце проживання платника податку не змінилося, а змінилася адреса робочого місця, платник подає до ДПІ за основним місцем обліку заяву за ф. №5-ОПП з оновленою інформацією про робоче місце або повідомлення за ф. № 20-ОПП про зміну даних про об’єкт оподаткування.

Якщо змінилося робоче місце платника податків, яке знаходиться на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, ніж місце його постійного проживання або розташування попереднього робочого місця, такий платник податків повинен протягом десяти робочих днів після зміни місцезнаходження подати один із наступних документів:

- заява за ф. №17-ОПП, яка може бути подана як до контролюючого органу за неосновним місцем обліку, так і до контролюючого органу за основним місцем обліку;

- повідомлення за ф. №20-ОПП, яке подається до контролюючого органу за основним місцем обліку;

- заяву за ф. №5-ОПП, подану приватним нотаріусом до контролюючого органу за основним місцем обліку.

Туристичний збір: нюанси заокруглення при сплаті готівкою

Відповідно до п. п. 268.6.1 п. 268.6 ст. 268 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники туристичного збору сплачують суму збору авансовим внеском перед тимчасовим розміщенням у місцях проживання (ночівлі) податковим агентам, які справляють збір за ставками, у місцях справляння збору та з дотриманням інших вимог, визначених рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.

Згідно з п. 2 постанови Правління Національного банку України від 20 червня 2019 року №82 «Про вилучення з готівкового обігу монет дрібних номіналів» (далі – Постанова №82) з 01 жовтня 2019 року монети номіналами 1, 2 та 5 копійок перестають бути засобом платежу під час здійснення розрахунків готівкою.

Відповідно до п. 6 Постанови №82 юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми та форми власності (крім банків), відокремлені підрозділи юридичних осіб, фізичні особи, які здійснюють підприємницьку діяльність зобов’язані з 01 жовтня 2019 року припинити приймати монети номіналами 1, 2 та 5 копійок за всіма видами готівкових операцій, проводити заокруглення загальних (у чеку) сум розрахунків готівкою за товари (роботи, послуги) за правилами, визначеними постановою Правління Національного банку України від 15 березня 2018 року №25 «Про оптимізацію обігу монет дрібних номіналів» (далі – Постанова №25).

Отже, якщо сума туристичного збору, нарахована податковим агентом платнику туристичного збору, визначена з копійками розміром 1, 2 та 5 копійок, то на виконання Постанови №82 податковий агент зобов’язаний заокруглити суму збору відповідно до Постанови №25.

Щодо обмеження граничної суми готівкового розрахунку до каси банку для подальшого її перерахування на рахунок отримувача

Відповідно до п. 6 розд. ІІ Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року №148 (далі – Положення №148), суб’єкти господарювання мають право здійснювати розрахунки готівкою протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами:

1) між собою – у розмірі до 10000 (десяти тисяч) грн уключно;

2) з фізичними особами – у розмірі до 50000 (п’ятдесяти тисяч) грн уключно.

Суб’єкти господарювання у разі зняття готівкових коштів із поточних рахунків з метою здійснення готівкових розрахунків із фізичними особами зобов’язані надавати на запит банку (філії, відділення) підтвердні документи, на підставі яких здійснюються такі готівкові розрахунки, необхідні банку (філії, відділенню) для вивчення клієнта з урахуванням ризик-орієнтованого підходу.

Платежі понад установлені граничні суми проводяться через банки або небанківські фінансові установи, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунку, шляхом переказу коштів з поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку чи небанківської фінансової установи для подальшого їх переказу на поточні рахунки в банку. Кількість суб’єктів господарювання та фізичних осіб, з якими здійснюються готівкові розрахунки, протягом дня не обмежується.

Обмеження, установлене в п. 6 розд. II Положення № 148, стосується також розрахунків під час оплати за товари, придбані на виробничі (господарські) потреби за рахунок готівки, одержаної за допомогою електронного платіжного засобу.

Враховуючи викладене, обмеження граничної суми готівкового розрахунку 10000 (50000) грн не поширюється на розрахунки, які здійснюються платниками податків шляхом внесення готівки до каси банку для подальшого її перерахування на рахунок отримувача.

 

Козівське управління Головного управління

ДПС у Тернопільській області

 

 

 

 

« повернутися до списку новин