Монастириська районна рада
Монастириський район, Тернопільська область

Бережіться шахраїв! Псевдоподатківці вимагають гроші у підприємців!

Переглядів: 56

На Тернопільщині знову активізувалися шахраї, які, вдаючи посадових осіб територіальних органів ДФС у Тернопільській області, телефонують до керівників підприємств чи підприємців і вимагають матеріальну винагороду. Зокрема, неабияку активність зловмисників зафіксовано днями на Бучаччині. Невідомі особи телефонують із номеру 0988797759 до платників податків, звертаючись з проханням надати кошти для залагодження різних питань. Шахраї пропонують сплатити певну суму на картку Приватбанку 5168757370749626.

У Головному управлінні ДФС у Тернопільській області вкотре наголошують, що службові особи Головного управління ДФС у Тернопільській області, його територіальних органів і Тернопільської митниці ДФС жодних вказівок збирати гроші від свого імені чи від імені довірених осіб не давали та давати не можуть.

Проте, як свідчить практика, частина громадян та суб’єктів підприємницької діяльності не перевіряють інформацію і надають грошові кошти зловмисникам, які представляються службовими особами фіскальної служби, та в очах громадськості кидають тінь та негативно впливають на честь та ділову репутацію працівників Державної фіскальної служби загалом.

Тому в ГУ ДФС у Тернопільській області закликають платників податків бути обачними й не піддаватися на провокації. У випадку отримання інформації про такі пропозиції, вчинення протиправних дій від імені працівників органів ДФС під виглядом працівників Державної фіскальної служби або нібито від їх імені - негайно повідомити відповідний підрозділ Національної поліції за номером телефону 102 або телефонувати до Антикорупційного сервісу ДФС України «Пульс» за номером телефону 0 800 501 007, напрямок «4».

Термін для повернення зайво утриманого та перерахованого до бюджету податку на доходи нерезидента

Відповідно до п. п. 14.1.115 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) надміру сплачені грошові зобов’язання – суми коштів, які на певну дату зараховані до відповідного бюджету понад нараховані суми грошових зобов’язань, граничний строк сплати яких настав на таку дату.

Помилково сплачені грошові зобов’язання – суми коштів, які на певну дату надійшли до відповідного бюджету від юридичних осіб (їх філій, відділень, інших відокремлених підрозділів, що не мають статусу юридичної особи) або фізичних осіб (які мають статус суб’єктів підприємницької діяльності або не мають такого статусу), що не є платниками таких грошових зобов’язань.

При цьому відповідно до п. п. 17.1.10 п. 17.1 ст. 17 ПКУ платник податку має право на залік чи повернення надміру сплачених, а також надміру стягнутих сум податків та зборів, пені, штрафів у порядку, встановленому ПКУ.

Пунктами 103.11-103.14 ст. 103 ПКУ визначено порядок повернення зайво утриманого та перерахованого до бюджету податку з доходів нерезидента.

Згідно з п. 43.3 ст. 43 ПКУ обов’язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов’язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Заяви про повернення надміру сплачених грошових зобов’язань або про їх відшкодування у випадках, передбачених ПКУ, можуть бути подані не пізніше 1095 дня, що настає за днем здійснення такої переплати або отримання права на таке відшкодування (п. 102.5 ст. 102 ПКУ).

Відповідно до п. 5 Порядку взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2015 №1146 повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (за винятком повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які розраховуються органом ДФС на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку), яка може бути подана до територіального органу ДФС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення.

Враховуючи зазначене, заяву про повернення зайво утриманого та перерахованого до бюджету податку на доходи нерезидента платник податку може подати протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Подання копій документів через Електронний кабінет як Додаток довільного формату

Відповідно до п. 45.3 ст. 45 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податків, який обирає спосіб взаємодії з контролюючим органом засобами електронного зв’язку в електронній формі, зобов’язаний під час обрання способу взаємодії повідомити контролюючому органу свою електронну адресу (адреси) шляхом внесення цієї інформації до своїх облікових даних через Електронний кабінет.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.

Подання документів засобами електронного зв’язку в електронній формі здійснюється платниками відповідно до норм ПКУ та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557 (далі – Порядок).

Для поліпшення електронного документообігу ДФС розроблено та запроваджено новий програмно-технічний засіб (п. 4 розділу ІІ додатка 1 до Порядку) в частині надання можливості подавати з електронним документом спеціального додатка за ідентифікатором форми J/F13601 з прикріпленою до нього копією сканованого документа (файл повинен бути у форматі pdf із обмеженням розміру не більше 2 МБ) (далі – Додаток довільного формату).

У окремих випадках, коли це відповідає сутності податку або збору та є необхідним для його адміністрування, до переліку додатків, які передбачені для подання засобами електронного зв’язку з відповідною податковою декларацією (розрахунком), може бути включено Додаток довільного формату.

Перелік розроблених електронних форм для податкових декларацій (розрахунків) із зазначенням складу передбачених для подання додатків розміщено на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр форм електронних документів.

При створенні в Електронному кабінеті електронного документа податкової декларації (розрахунка) в режимі «Введення звітності» платник податків з переліку додатків, передбачених для подання з такою податковою декларацією (розрахунком), визначає склад додатків, які йому необхідно подати, зокрема Додаток довільного формату.

Враховуючи зазначене, платники податків, які подають податкові декларації (розрахунки) засобами електронного зв’язку, мають можливість надіслати разом з ними копії інших документів як Додаток довільного формату, якщо такий додаток, передбачено для подання з відповідною податковою декларацією (розрахунком) згідно з Реєстром форм електронних документів.

На Тернопільщині – 4 490 ліцензій

З початку 2019 року надходження акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів склали 17,6 млн гривень  Це на 14,4 відсотки більше, ніж очікувалось. Відтак місцеві бюджети додатково отримали 2,2 млн гривень. Порівняно з січнем-лютим минулого року надходження збільшились на мільйон гривень.

Станом на початок березня 2019 року фахівці управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Головного управління ДФС у Тернопільській області провели 37 перевірок суб’єктів господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами. Сума застосованих ними фінансових санкцій склала 546,3 тис. гривень.

Крім цього, за результатами проведених перевірок встановили 42 порушення Закону України від 19.12.95 р. №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів». У 20 випадках встановили факти торгівлі алкогольними напоями за цінами, нижчими від встановлених мінімальних оптово-відпускних або роздрібних. Ще зафіксували 7 випадків роздрібної торгівлі тютюновими виробами поштучно. Роздрібну торгівлю тютюновими виробами особам, яка не досягла 18 років, виявили у 7 випадках.

Впродовж січня-лютого цього року анулювали 66 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями. Ще 86 ліцензій анулювали за право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами. За продаж тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років, позбавили 4 ліцензій.

Станом на початок березня цього року на теренах області є 4 490 діючих ліцензій. Більшість із них підтверджують право на здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями, а це 2 482 ліцензії. Про право провадити роздрібну торгівлю тютюновими виробами видано 2 008 ліцензій.

Зміна (розірвання) форвардного або ф’ючерсного контракту: що з повідомленням у ДФС

Відповідно до п. п. 39.2.1.3 п. п. 39.2.1 п. 39.2 та п. п. 39.3.3.3 п. п. 39.3.3 п. 39.3 ст. 39 розділу І Податкового кодексу України (далі – ПКУ) діапазон цін розраховується на підставі біржових котирувань відповідного товару за декаду, що передує проведенню контрольованої операції, а у разі контрольованої операції, яка здійснюється на підставі форвардного або ф’ючерсного контракту, – на підставі форвардних або ф’ючерсних біржових котирувань відповідного товару за декаду, що передує даті укладення відповідного форвардного або ф’ючерсного контракту, за умови, що платник податків повідомить центральний орган виконавчої влади, що реалізує податкову та митну політику, про укладення такого контракту з використанням засобів електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису протягом 10 робочих днів з дня укладення відповідного форвардного або ф’ючерсного контракту.

Форма Повідомлення про укладання форвардного або ф’ючерсного контракту (далі – Повідомлення) та Порядок подання Повідомлення (далі – Порядок) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 04.04.2018 №405 «Про затвердження форми та Порядку подання Повідомлення про укладання форвардного або ф’ючерсного контракту».

У Повідомленні відображається зобов’язання платника податку у майбутньому придбати (продати) базовий актив у визначений час та на визначених умовах щодо якого укладено контракт. Повідомлення складається окремо за кожним форвардним або ф’ючерсним контрактом.

Порядок не передбачає виправлення помилок, виявлених платником податку у раніше поданому Повідомленні, а також не обмежує такого платника у поданні Повідомлення повторно протягом 10 робочих днів з дня укладення форвардного або ф’ючерсного контракту.

Таким чином, виходячи із сутності угод, якими є форвардні та ф’ючерсні контракти, та враховуючи, що такі зміни суттєво впливають на процедуру встановлення відповідності умов контрольованих операцій принципу «витягнутої руки» згідно з вимогами ст. 39 ПКУ, при внесенні змін до зазначених контрактів, які стосуються та змінюють основні складові угоди (кількість базового активу, вартісні критерії, термін виконання), необхідним є подання Повідомлення.

 

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

« повернутися до списку новин