Монастириська районна рада
Монастириський район, Тернопільська область

Пільговий період оформлення транспортних засобів на іноземній реєстрації добігає кінця

Переглядів: 15

У Тернопільській митниці ДФС нагадують громадянам, що 22 лютого 2019 року     о 24.00 год. 00 хв. закінчується період дії перехідних положень Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів із застосуванням коефіцієнта 0,5.

Тобто вже 23 лютого 2019 року при митному оформленні транспортних засобів громадян акцизний податок стягуватиметься у повному обсязі.

Новий порядок митного оформлення транспортних засобів з іноземною реєстрацією діє з 25 листопада 2018 року з дня набрання чинності Законів України від 08.11.2018 року № 2611-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткуванням акцизним податком легкових автомобілів» та № 2612-VIII «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України».

 Оформити легковий транспортний засіб із застосування пільги громадяни зможуть, якщо подана з метою оформлення транспортного засобу для вільного обігу та прийнята митницею електронна митна декларація на бланку єдиного адміністративного документа, у якій відсутні будь-які зауваження (наявні необхідні документи, достатня сума коштів тощо). Не зможуть у разі, якщо до 22 лютого цього року включно оформлено картку відови чи відкликано митну декларацію, відсутня можливість для подання декларантом і прийнятття митницею нової митної декларації, якщо станом на 22 лютого 2019 року транспортний засіб заїхав або ж перебуває у пункті пропуску через Державний кордон України та оформлюється чи очікує оформлення попередньої митної декларації.

Звiльнення вiд сплати земельного податку

Земельні відносини в Україні регулюються Земельним кодексом України (далі – ЗКУ), а справляння плати за землю – Податковим кодексом України (далі – ПКУ).

Підпунктом 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 ПКУ встановлено, що плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Відповідно до ст. 206 ЗКУ використання землі в Україні є платним.

Згідно зі ст. 269 ПКУ платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

Статтею 270 ПКУ визначено, що об’єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності.

Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру (п. 286.1 ст. 286 ПКУ).

Щодо пільг зі сплати земельного податку, то відповідно до п. 281.1 ст. 281 ПКУ від сплати податку звільняються такі категорії громадян:

- інваліди першої і другої групи;

- фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;

- пенсіонери (за віком);

- ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22 жовтня 1993 року № 3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;

- фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Пунктом 281.2 ст. 281 ПКУ встановлено, що звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб п. 281.1 ст. 281 ПКУ, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм, а саме:

- для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;

- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;

- для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;

- для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;

- для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.

Враховуючи зазначене, фізичній особі, яка не оформила відповідно до законодавства право власності або право користування землею, проте набула це право відповідно до рішення органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування або відповідно до цивільно-правових угод та відноситься до категорії осіб, що мають право на пільги щодо сплати земельного податку, і використовує земельну дiлянку за видом використання в межах граничних норм, зазначених в ст. 281 ПКУ, надано право на звiльнення вiд сплати земельного податку.

Завдяки доброчесній сплаті податків, зростають надходження до бюджетів Тернопільщини

 

У січні цього року платники податків Тернопілля сплатили до Зведеного бюджету 529,7 млн грн податків і зборів. Порівняно з відповідним минулорічним періодом надходження зросли на 23,5 млн гривень. Про це повідомив начальник Головного управління ДФС у Тернопільській області Ігор Комендат.

Очільник фіскального відомства Тернопільщини зазначив, що до державного бюджету спрямовано 224,5 млн гривень. «Серед основних бюджетоформуючих платежів вважаю за доцільне назвати податок на прибуток, податок на додану вартість та акцизний податок,» - констатував Ігор Комендат. Він повідомив, що у січні платники сплатили 9,9 млн грн податку на прибуток, 123,6 млн грн податку на додану вартість та 2,7 млн грн акцизного податку.

До місцевих бюджетів у січні 2019 року надійшло 305,2 млн грн платежів, що на 42,1 млн грн більше, ніж торік. Найбільше суб’єкти господарювання сплатили податку на доходи фізичних осіб, плати за землю та єдиного податку, а це відповідно 183,2 млн грн, 20,8 млн грн та 76,7 млн гривень.

За словами начальника ГУ ДФС у Тернопільській області, такого результату вдалося досягти завдяки популяризації доброчесної сплати податків серед платників, а також розуміння платниками необхідності наповнення бюджетів усіх рівнів. Адже сплачені податки повертаються до місцевих громад у вигляді фінансування різноманітних соціальних програм тощо.

Виправлення помилок підприємцем у формі №Д5 (річна) звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску

 

Порядком формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 (далі – Порядок №435), не передбачено самостійне виправлення страхувальником помилок у Звіті про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (далі – Звіт) після закінчення терміну його подання.

Відповідно до п. 16 розділу ІІ Порядку № 435 відповідальним за правильність та достовірність заповнення звітності по єдиному внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) є страхувальник.

Згідно з п. 1 та п. 2 частини першої ст. 13 Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464) контролюючі органи мають право проводити перевірки у фізичних осіб-підприємців бухгалтерських книг, звітів, кошторисів та інших документів про нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску, достовірності відомостей, поданих до Державного реєстру, отримувати необхідні пояснення, довідки і відомості (зокрема, письмові) з питань, що виникають під час такої перевірки.

Помилки, що стосуються грошових показників (арифметична помилка, невірно порахована сума доходу/ЄВ, заповнено не ту таблицю форми №Д5 за період до 01.01.2018, або, зокрема, за звітні періоди після 01.01.2018 у таблиці 1 форми №Д5 невірно вказано код категорії застрахованої особи тощо) у Звіті можуть бути виявлені при документальній перевірці і виправлені за її наслідками.

Згідно з п. 14 розділу IV Порядку №435 фізичні особи-підприємці, яким за результатами проведеної перевірки (звірки) збільшено або зменшено зобов’язання, формують і подають до контролюючих органів звіт щодо сум нарахованого ЄВ згідно з таблицею 3 додатка 6 до Порядку №435 протягом одного календарного місяця після здійснення відповідних розрахунків. Звіт згідно з таблицею 3 додатка 6 до Порядку №435 формується і подається до контролюючих органів виключно на підставі акта документальної перевірки страхувальника (обов’язковим є зазначення номера і дати акта) і містить суми, на які збільшено або зменшено зобов’язання (у такому разі допускається внесення від’ємного значення).

Водночас фізична особа-підприємець має право самостійно, до проведення документальної перевірки контролюючим органом, подати заяву до контролюючого органу з проханням провести перевірку/звірку, у якій зазначити причину перевірки (помилка у Звіті за відповідний рік, яка саме помилка, причини її виникнення, правильні дані).

 

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській областіф

« повернутися до списку новин