Монастириська районна рада
Монастириський район, Тернопільська область

Включення до складу витрат сплаченої суми єдиного внеску підприємцем на загальній системі оподаткування

Переглядів: 21
Включення до складу витрат сплаченої суми єдиного внеску підприємцем на загальній системі оподаткування
 
Відповідно до п. 4 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) є фізичні особи-підприємці.
Згідно з п. 2 розд. ІІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435, фізичні особи-підприємці формують та подають до органів доходів і зборів Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (далі – Звіт) самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, що настає за звітним періодом. Звітним періодом є календарний рік.
Платники ЄВ, зазначені, зокрема у п. 4 частини першої ст. 4 Закону №2464, зобов’язані сплачувати ЄВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄВ.
Порядок оподаткування доходів фізичних осіб – підприємців на загальній системі оподаткування встановлено ст. 177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Відповідно до п. 177.2 ст. 177 ПКУ об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та не грошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи-підприємця.
Перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою – підприємцем, визначений п. 177.4 ст. 177 ПКУ.
Так, згідно з п. п. 177.4.3 п. 177.4 ст.177 ПКУ до переліку витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичної особи-підприємця на загальній системі оподаткування, належать, зокрема суми ЄВ у розмірах і порядку, встановлених законом.
Таким чином, фізична особа-підприємець на загальній системі оподаткування має право включити до складу витрат суму сплаченого за квартал ЄВ по факту сплати, за умови її документального підтвердження, оскільки зобов’язана сплачувати ЄВ за календарний квартал до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який він сплачується.
 
Інформація про залишок коштів на електронному рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ
 
Відповідно до вимог пп. 14.1.56 прим. 2 п. 14.1 ст. 14 розд. І Податкового кодексу України (далі - ПКУ)  з метою реалізації платниками податків та державними, у тому числі контролюючими, органами своїх прав та обов’язків, визначених ПКУ, іншими законодавчими та нормативно-правовими актами, наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637 затверджено Порядок функціонування Електронного кабінету.
Вхід до інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» (далі – електронний кабінет) здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
У приватній частині електронного кабінету в меню «Система електронного адміністрування ПДВ» платник має доступ до інформації з системи електронного адміністрування ПДВ, а саме: реєстру операцій, реєстру транзакцій, інформації про суму перевищення.
За допомогою опції «Реєстр транзакцій» користувачі електронного кабінету отримують перелік всіх операцій, пов’язаних з електронним рахунком у системі електронного адміністрування ПДВ (далі – електронний рахунок), в тому числі інформацію про тип транзакції (зарахування коштів, списання коштів тощо), загальну суму поповнення електронного рахунку, списання коштів з електронного рахунку, суму всіх кредитових оборотів по електронному рахунку, заборгованість, актуальний залишок коштів на електронному рахунку.
Крім того, згідно з абзацем третім п. 200 прим. 1.5 ст. 200 прим. 1 ПКУ на запит платника податку йому шляхом надсилання електронного повідомлення надається інформація про рух коштів на його рахунках у системі електронного адміністрування податку.
Отже, інформацію щодо залишку коштів на електронному рахунку платник ПДВ може отримати через електронний кабінет/меню «Система електронного адміністрування ПДВ»/опція «Реєстр транзакцій», а також шляхом подання, за допомогою програмного забезпечення для подання податкової звітності в електронній формі засобами телекомунікаційного зв’язку, сервісного запиту J1302301/F1302301 «Запит щодо отримання реквізитів електронного рахунку та інформації щодо залишку коштів на такому рахунку» та отримати у відповідь витяг J1402301/F402301 «Витяг про реквізити електронного рахунку та інформації щодо залишку коштів на такому рахунку».
 
Майже 1,2 млрд грн ПДВ сплатили до державної скарбниці платники Тернопільщини
 
Упродовж січня-листопада цього року суб’єкти господарювання Тернопільщини спрямували до Державного бюджету України 1 млрд 154,9 млн грн податку на додану вартість. Порівняно із відповідним минулорічним періодом фактичні надходження збільшились на 18,8 млн грн або на 1,7 відсотка.
Варто зазначити, що податок на додану вартість – один із бюджетоформуючих платежів. Його частка у сплачених до державної скарбниці доходах платниками нашого краю складає 44 відсотки.
Середньомісячна сплата цього платежу впродовж одинадцяти місяців цього року – 105 млн гривень. Порівняно з січнем-листопадом 2018 року сплата зросла на 1,7 млн гривень.
У листопаді 2019 року суб’єкти господарювання Тернопілля сплатили 149,3 млн грн податку на додану вартість. Це проти 148,4 млн грн цього платежу, що спрямували платники у листопаді 2018 року. Тобто цьогоріч фактичні надходження ПДВ у листопаді зросли на 900 тис. грн або на 0,6 відсотка.
До речі, на початок грудня цього року на обліку в органах ДПС області перебували 3082 платники ПДВ, з них 2634 юридичних особи та 448 фізичних осіб – підприємців. Порівняно з аналогічним періодом минулого року їхня кількість зросла: юридичних осіб плюс 118, а приватних підприємців – на 18 осіб.
 
Про нового працівника повідомте органи ДПС
Головне управління ДПС у Тернопільській області нагадують, що працедавці зобов’язані до початку роботи працівника подати повідомлення до органів ДПС за формою, яку затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015  №413.
Таке повідомлення підприємство, установа, організація чи фізична особа подає до територіальних органів ДПС за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування одним із таких способів:
- засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб;
- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;
- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п'ятьма особами.
У Формі повідомлення роботодавець зазначає назву та код ЄДРПОУ або реєстраційний номер облікової картки платника податків. Також у табличній частині повідомлення необхідно зазначити:
- категорію найманого працівника;
- прізвище, ім'я та по-батькові  працівника, якого приймає до себе на постійне чи тимчасове місце роботи;
- дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків найманого робітника (або серію та номер паспорта);
- дані документу, на підставі якого укладається трудовий договір з фізичною особою (номер та дата наказу чи розпорядження  про прийняття на роботу);
- дату початку роботи нового працівника.
 
Козівське управлыння
Головного управління ДПС у Тернопільській області

« повернутися до списку новин