Монастириська районна рада
Монастириський район, Тернопільська область

Чи довідка в електронному вигляді дозволить уникнути подвійного оподаткування

Переглядів: 74

Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що статтею 103 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено порядок застосування міжнародного договору України про уникнення подвійного оподаткування стосовно повного або часткового звільнення від оподаткування доходів нерезидентів із джерелом їх походження з України.

Підставою для звільнення (зменшення) від оподаткування доходів із джерелом їх походження з України є подання нерезидентом з урахуванням особливостей, передбачених пп. 103.5 і 103.6 ст. 103 ПКУ, особі (податковому агенту), яка виплачує йому доходи, довідки (або її нотаріально засвідченої копії), яка підтверджує, що нерезидент є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір України (далі – довідка), а також інших документів, якщо це передбачено міжнародним договором України (п. 103.4 ст. 103 ПКУ).

Довідка видається компетентним (уповноваженим) органом відповідної країни, визначеним міжнародним договором України, за формою, затвердженою згідно із законодавством відповідної країни, і повинна бути належним чином легалізована, перекладена відповідно до законодавства України (п. 103.5 ст. 103 ПКУ).

Згідно з положеннями п. 103.6 ст. 103 ПКУ у разі потреби особа, яка виплачує доходи нерезидентові, може звернутися до органу державної податкової служби за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) щодо здійснення центральним органом державної податкової служби запиту до компетентного органу країни, з якою укладено міжнародний договір України, про підтвердження зазначеної у довідці інформації.

Отже, нормами ПКУ не передбачено використання в електронному вигляді довідки для цілей ст. 103 ПКУ, тому така довідка не може бути підставою для застосування норм міжнародного договору про уникнення подвійного оподаткування. Підставою для застосування міжнародного договору про уникнення подвійного оподаткування є довідка на паперовому носії, яка належним чином легалізована та перекладена відповідно до законодавства України.

Фінансова звітність з виправленими показниками: як подати

Відповідно до п. 44.2 ст. 44 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) для обрахунку об’єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Згідно з п. 46.2 ст. 46 ПКУ платник податку на прибуток подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання Декларації з урахуванням вимог ст. 137 ПКУ.

Фінансова звітність, що складається та подається відповідно до п. 46.2 ст. 46 ПКУ, зокрема, платниками податку на прибуток, є додатком до податкової декларації з податку на прибуток та її невід’ємною частиною.

Пунктом 50.1 ст. 50 ПКУ встановлено, що у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним Декларації (крім обмежень, визначених ст. 50 ПКУ), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої Декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі Декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявлені.

Форма податкової декларації з податку на прибуток підприємств затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 зі змінами та доповненнями (далі – Декларація).

Якщо допущена помилка у раніше поданій Декларації виправляється шляхом виправлення такої помилки, зокрема, у звітній (звітній новій) Декларації, то за звітний (податковий) період, в якому була допущена помилка, заповнюється додаток ВП.

Якщо при заповненyі додатка ВП виправляються показники, відображені у рядках 01 «Дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку» та 02 «Фінансовий результат до оподаткування (прибуток або збиток), визначений у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (+, –)» Декларації за минулий звітний (податковий) період, платник податку на прибуток повинен подати виправлену фінансову звітність.

Виправлена фінансова звітність може бути подана в електронній та паперовій формі. У разі подання виправленої фінансової звітності в електронній формі Декларація подається після подання такої фінансової звітності. У разі подання виправленої фінансової звітності в паперовій формі, така фінансова звітність подається до контролюючого органу за основним місцем обліку з супровідним листом.

Крім того, платники мають право скористатися нормами п. 46.4 ст. 46 ПКУ щодо подання доповнення до Декларації, яке може бути складено за довільною формою та буде використано контролюючим органом при аналізі показників такої Декларації. Таке доповнення подається з поясненням мотивів його подання.

Місцеві бюджети Тернопільщини отримали від платників єдиного податку майже 76,7 млн гривень

Майже 76,7 млн грн єдиного податку сплатили суб’єкти господарювання, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, у січні 2019 року. Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження цього платежу зросли на 9,7 млн гривень. Загалом частка єдиного податку у місцевих бюджетах складає майже четверту частину усіхнадходжень.

Більш ніж половину коштів сплатили приватні підприємці. У січні цього року вони перерахували до місцевих скарбниць 39,5 млн грн, що на 7,8 млн грн більше, ніж торік у січні.

Юридичні особи поповнили бюджети, сплативши 5,4 млн грн єдиного податку. Від суб’єктів господарювання, які перебувають на фіксованому податку, а це четверта група спрощеної системи оподаткування, до бюджетів надійшло 31,8 млн грн, що трохи більше, ніж на 3 млн грн перевищує показник відповідного минулорічного періоду.

Дії платника при отриманні нової довідки про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки

Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що згідно із п. п. 271.1.1 п. 271.1 ст. 271 та п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) для визначення розміру земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації.

Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі (п. 286.2 ст. 286 ПКУ).

Правові засади оцінки земель в Україні, регулювання відносин, пов’язаних з процесом оцінки земель, забезпечення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб’єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель визначає Закон України від 11 грудня 2003 року №1378-IV «Про оцінку земель» (далі – Закон №1378). Виконання нормативної грошової оцінки землі здійснюється на підставі рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування або договору, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом (ст. 15 Закону №1378).

При цьому за результатами, зокрема, нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація (частина перша ст. 20 Закону №1378).

Технічна документація, зокрема, з нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Протягом місяця з дня надходження технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель, нормативної грошової оцінки відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення про затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації (частина перша ст. 23 Закону №378).

Витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки платниками подаються до контролюючого органу в рамках виконання норм п. 286.2 ст. 286 ПКУ.

Таким чином, при отриманні протягом року нової довідки (витягу) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки платник зобов’язаний уточнити показники декларації з плати за землю з дати набрання чинності затвердженого уповноваженим органом відповідного рішення щодо виконаної нормативної грошової оцінки.

АСАУР – дієвий механізм, що спрямовано на забезпечення інтересів як держави, так і суб’єктів ЗЕД

Посадовими особами органів доходів і зборів здійснюється виконання митних формальностей із застосуванням системи  аналізу та управління ризиками (далі – АСАУР). Перш за все їх виконання націлено на перевірку достовірності декларування та повноти оподаткування товарів, що ввозяться на митну територію України, забезпечення якісного виконання митницями форм митного контролю та, як результат -  збільшення надходжень митних платежів до державного бюджету.

Як зазначають у Тернопільській митниці ДФС, цей процес у жодному разі  не має на меті зашкодити або стримати процедуру митного оформлення товарів, що ввозяться на митну територію України.

Спрацювання профілів ризиків під час митного оформлення товарів свідчить про наявність певних невідповідностей у митній декларації. Відповідно від працівника митниці вимагається проведення додаткових форм митного контролю, які дозволять ці невідповідності усунути та завершити митне оформлення.

Для того, щоб забезпечити у повній мірі виконання митних процедур, митницям необхідно:

  • мати впевненість, що товар заявлений під своїм кодом відповідно до УКТЗЕД;
  • платежі нараховано з об’єктивно визначеної, а не заниженої митної вартості, яка є базою оподаткування при здійсненні та оформленні декларацій в режимі імпорту;
  • зняти всі сумніви щодо неправомірності декларування, заявлення неправдивих даних, які потім призводять до складання протоколів про порушення митних правил, тощо.

Саме тому і  використовується система АСАУР, яка дозволяє забезпечити повноту нарахування та сплати податків до бюджету, виконання посадовими особами митних органів своїх функціональних обов’язків.

Для тих суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності, які працюють прозоро і мають позитивну податкову історію, спрацювання ризиків означає лише необхідність подати митниці додаткові документи для підтвердження інформації в декларації. Тобто митниця робить акцент на безпекових та контролюючих функціях, оскільки, як свідчить аналіз, останнім часом «сірий» імпорт має значну перевагу над «білим», що створює неконкурентні умови роботи для підприємств українського ринку.

Профілювання ризиків митного контролю в системі АСАУР у жодному разі не повинно сприйматися як зміна діючого митного законодавства. І висловлювання того, що такі форми контролю унеможливлюють застосування з боку суб’єкта зовнішньоекономічної діяльності подачу декларації із заявленням в ній першого методу визначення митної вартості, є недоречними.

До слова, система аналізу та управління ризиками в українській митниці працює вже понад 10 років. В багатьох країнах вона є інструментом забезпечення наповнення бюджетів, у тому числі, для виконання соціальних програм щодо забезпечення громадян відповідними субсидіями, пенсіями, дотаціями тощо. Такі питання є актуальними і для України.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

« повернутися до списку новин

Tue, 17 Sep 2019 22:49:10 +0300