Монастириська районна рада
Монастириський район, Тернопільська область

Чи застосовувати РРО або програмний РРО при здійсненні розрахунків у безготівковій формі через установи банку

Переглядів: 563

Відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон №265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО (далі – ПРРО) зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом №265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок (далі – РК).

Згідно з п. 1.4 глави 1 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року №22, безготівкові розрахунки – це перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, унесених ними готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів. Ці розрахунки проводяться банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях чи в електронному вигляді.

Відповідно до п. 12 ст. 9 Закону №265 РРО та/або ПРРО та РК не застосовуються якщо в місці отримання товарів (надання послуг) операції з розрахунків у готівковій формі не здійснюються (склади, місця зберігання товарів, оптова торгівля тощо).

Отже, при здійсненні розрахункових операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) застосування РРО або програмного РРО є обов’язковим.

При здійсненні розрахунків у безготівковій формі через установи банку РРО або ПРРО не застосовується.

 

Оновлені правила надання податкових консультацій

Головне управління ДПС у Тернопільській області нагадує, що Законом України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466), внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс) в частині вдосконалення порядку надання податковими органами індивідуальних податкових консультацій (далі – ІПК).

Так, зокрема:

- визначено, що Електронний кабінет надає можливість платнику податків подавати звернення на отримання ІПК в електронній формі (зміни набрали чинності з 01.07.2020);

- надано право податковим органам надавати індивідуальні податкові консультації в електронній формі.

- збільшено з 10 до 15 кількість календарних днів терміну, на який може бути продовжено строк розгляду звернення на отримання ІПК. Тобто загальний строк (з урахуванням продовження) надання ІПК, передбачений Кодексом, складає не більше 40 днів.

Запит на ІПК та ІПК в електронній формі повинні бути підписані з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

Зауважте, що норми щодо звільнення від відповідальності, включаючи фінансової (штрафні санкції та/або пеня), платника податків, який діяв відповідно до наданої ІПК, а також узагальнюючої податкової консультації (п. 53.1 ст. 53 Кодексу) діють до 31.12.2020. З 01.01.2021 вказані норми відповідно до Закону № 466 переносяться до п. 112.8 ст. 112 Кодексу і продовжать діяти.

 

На соціальні гарантії бізнес Тернопільщини спрямував понад 2,2 млрд грн єдиного внеску

 

Впродовж січня-липня 2020 року суб’єкти господарювання Тернопілля сплатили 2 млрд 224,1 млн грн єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Це перевищило очікування на 306,7 млн гривень і склало 116 відсотків. Про це повідомив начальник Головного управління ДПС у Тернопільській області Іван Пунько. «Порівняно з аналогічним періодом минулого року надходження цього платежу зросли на 83 млн гривень, якщо у відсотках, то це плюс 3,9 відсотка», – деталізував він.

Лише у липні платники спрямували до бюджету 325,2 млн гривень єдиного внеску. Якщо порівняти з липнем минулого року, то приріст надходжень склав 11,9 млн грн або більше на 3,8 відсотка.

Станом на початок серпня на Тернопіллі було 90807 платників єдиного внеску, з яких 25346 юридичні особи та 65461 фізична особа. Найбільше платників цього платежу зареєстровано в місті Тернополі та Тернопільському районі відповідно 36564 та 7814 осіб. Трохи менше тих, хто зареєстрований платником єдиного внеску, на Теребовлянщині – 4201, Борщівщині – 3608, Збаражчині – 3425 та Гусятинщині – 3227.

«Доречно нагадати, що суб’єкти господарювання, які використовують працю найманих працівників, при нарахуванні та виплаті доходу, в тому числі й заробітної плати, на користь платників податків, зобов’язані сплачувати нараховані за відповідний календарний місяць суми єдиного внеску не пізніше 20 числа наступного місяця», – наголосив Іван Пунько.

«У разі несвоєчасної сплати або не в повному обсязі єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції та пеня. За порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати єдиного внеску посадові особи платників єдиного внеску несуть адміністративну відповідальність», – констатував очільник податкового відомства Тернопільщини.

 

Заповнення обовязкового реквізиту податкової накладної із врахуванням оновленого УКТ ЗЕД

Головне управління ДПС у Тернопільській області нагадує, що з 3 липня 2020 року набрав чинності Закон України від 04.06.2020 №674-ІХ «Про Митний тариф України», яким передбачено заповнюючи податкові накладні на основі оновлених кодів Українського класифікатора зовнішньоекономічної діяльності (далі – УКТ ЗЕД). Для зручності використання платниками податків УКТ ЗЕД (версії 2017 року) Державна митна служба України наказом від 01.07.2020 №234 затвердила Перехідні таблиці від УКТ ЗЕД версії 2012 року до УКТ ЗЕД версії 2017 року, які є довідковим матеріалом.

Щодо складання податкової накладної, так починаючи з 03.07.2020, при здійсненні операцій з постачання товарів на митній території України, графа 3.1 (код товару згідно з УКТ ЗЕД) розділу Б податкової накладної має заповнюватися з урахуванням таких особливостей:

- при здійсненні операції з постачання товару, придбаного на митній території України або ввезеного на митну територію України до 02.07.2020 (включно), у графі 3.1 (код товару згідно з УКТ ЗЕД) розділу Б податкової накладної зазначається код відповідного товару згідно з УКТ ЗЕД (версії 2012 року), що був вказаний у митній декларації, оформленій при його ввезенні на митну територію України або у податковій накладній, отриманій від постачальника при придбанні такого товару;

- при здійсненні операції з постачання товару, придбаного на митній території України або ввезеного на митну територію України, починаючи з 03.07.2020, у графі 3.1 (код товару згідно з УКТ ЗЕД) розділу Б податкової накладної зазначається код відповідного товару згідно з УКТ ЗЕД (версії 2017 року);

- при здійсненні здійснення операції а постачання одночасно товару, придбаного на митній території України або ввезеного на митну територію України як до 02.07.2020 (включно), так і починаючи з 03.07.2020, а саме з однаковим найменуванням, але з різними кодами згідно з УКТ ЗЕД, у розділі Б податкової накладної заповнюються два окремі рядки, зокрема у графі 3.1 (код товару згідно з УКТ ЗЕД) яких зазначається:

в одному – код відповідного товару згідно з УКТ ЗЕД (версії 2012 року),  придбаного/ввезеного до 02.07.2020 (включно);

в другому – код відповідного товару згідно з УКТ ЗЕД (версії 2017 року), придбаного/ввезеного, починаючи з 03.07.2020.

Щодо особливості складання розрахунку коригування до податкової накладної, то починаючи з 03.07.2020, відбувається зміна кількості або вартості товарів, поставлених до вказаної дати, то у графі 4.1 (код товару згідно з УКТ ЗЕД) розділу Б розрахунку коригування до податкової накладної, що була попередньо складена за операцією з постачання таких товарів, платнику ПДВ (постачальнику) слід зазначити код відповідного товару згідно з УКТ ЗЕД (версії 2012 року), вказаний у податковій накладній, що коригується.

Про це більш детально йдеться у листі ДПС України від 03.08.2020 №13281/7/99-00-05-06-02-07.

 

Козівське управління  Головного управління ДПС

у Тернопільській області

 

 

 

 

« повернутися до списку новин