Монастириська районна рада
Монастириський район, Тернопільська область

На Тернопільщині обговорили напрямки детінізації ринку праці у будівельній галузі

Переглядів: 40

Яким чином оподатковується ПДФО сума дебіторської заборгованості, яка погашається юридичною особою – боржником фізичною особою-підприємцем після припинення нею підприємницької діяльності?

 

Відповідно до п. 177.2 ст. 177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) i документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця.

До складу загального оподатковуваного доходу зараховується виручка, що надійшла фізичній особі – підприємцю як в грошовій, так і в натуральній формі, а саме:

- виручка у вигляді безготівкових грошових коштів, що надійшли на банківський рахунок чи в готівковій формі безпосередньо підприємцю чи його працівникам на місці здійснення розрахунків (в т.ч. відсотки банку);

- виручка в натуральній (негрошовій формі);

- суми штрафів і пені, отримані від інших суб’єктів підприємництва за договорами цивільно-правового характеру за порушення умов договорів та інші доходи, які пов’язані із здійсненням підприємницької діяльності.

Відповідно до п. 4 розділу «Загальні положення» Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 10 «Дебіторська заборгованість», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 08.10.99 №237, дебіторська заборгованість – це сума заборгованості дебіторів підприємству (фізичні особі – підприємцю) на певну дату.

При цьому, якщо у фізичної особи – підприємця на момент проведення процедури припинення підприємницької діяльності є дебіторська заборгованість і вона не погашається, то у фізичної особи – підприємця не виникає доходу.

Однак, якщо після закінчення процедури припинення підприємницької діяльності фізичній особі погашається сума дебіторської заборгованості юридичною особою – боржником, то уся сума даної заборгованості підлягає оподаткуванню за загальними правилами, встановленими розділом IV ПКУ для платників податку – фізичних осіб.

При цьому, суб’єкти господарювання, які відповідно до норм ПКУ відносяться до податкових агентів, при виплаті доходів фізичній особі повинні нарахувати та утримати податок на доходи фізичних осіб.

 

 

Чи потрібно платнику податку завіряти копії документів, що подаються до Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено?

 

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладаних (далі – ЄРПН), реєстрацію яких зупинено в ЄРПН (далі – Перелік), визначено п. 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 (далі – Порядок №520).

Згідно із п. 7 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у п. 5 Порядку №520, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв’язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.

Пояснення та копії документів подаються у вигляді Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено за формою, ідентифікатор якої розміщено на офіційному вебпорталі ДПС за адресою: Головна>Електронна звітність>Платникам податків про електронну звітність>Інформаційно-аналітичне забезпечення>Реєстр форм електронних документів, яка включає у себе додаток у форматі PDF.

Відповідно до п. 3 розд. ІІ Порядку №557 створення електронного документа завершується накладанням на нього кваліфікованого електронного підпису підписувача (підписувачів) та печатки (за наявності), як передбачено для аналогічного документа в паперовому вигляді.

Враховуючи вищезазначене, платнику податку не потрібно завіряти копії документів, визначених Переліком, оскільки документи подаються в сканованому вигляді у форматі PDF у вигляді окремих додатків до Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено з відповідним накладанням на них кваліфікованого електронного підпису та печатки (за наявності).

 

 

На Тернопільщині обговорили напрямки детінізації ринку праці у будівельній галузі

 

Спільна нарада щодо детінізації зайнятості населення відбулася в Управлінні Держпраці у Тернопільській області. У заході взяли участь  представники управління Пенсійного фонду, департаменту соціального захисту населення, обласного центру зайнятості, Держпродспоживслужби, Нацполіції та архітектурно-будівельної інспекції. Податкову службу представляла начальниця управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДПС у Тернопільській області Лариса Березюк. Учасники зібрання обговорили порядок проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи щодо протидії незадекларованій праці серед суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері будівництва, та виплати ними заробітної плати вище законодавчо встановленого мінімуму. Такі заходи вживаються на теренах краю на виконання доручень Прем’єр-міністра Олексія Гончарука.

Під час спільної наради проаналізували результати інформаційної кампанії щодо подолання незадекларованої праці у сферах торгівлі та громадського харчування, яка була проведена недавно. Про позитивні результати такої роботи розповіла представниця податкової служби краю. «За результатами спільно проведених з управлінням Держпраці в Тернопільській області превентивних заходів, у податкових органах взято на облік у січні цього року 579 новостворених суб’єктів підприємницької діяльності: 142 юрособи та 437 приватних підприємців. У лютому їхня кількість суттєво зросла до 941 суб’єкта господарювання: відповідно 151 юридична та 790 фізичних осіб», – констатувала Лариса Березюк. Вона також додала, що упродовж лютого 2049 представників бізнесу подали 3121 повідомлення про прийняття на роботу 4956 найманих працівників.

Учасники зібрання обговорили особливості проведення в області у період з 2 по 20 березня інформаційної кампанії щодо неприпустимості допуску до роботи працівників без оформлення трудових відносин у будівельній галузі. Вони розробили спільні заходи, спрямовані на координацію дій інспекторів праці, представників податкової служби, Пенсійного фонду, Нацполіції, Держпродспоживслужби, органів місцевого самоврядування, обласної та місцевих адміністрацій у проведенні роз’яснювальної роботи з легалізації зайнятості.

 

 

На Тернопільщині детінізація ринку праці сприяє збільшенню сплати єдиного внеску

 

У січні-лютому цього року платники податків Тернопілля сплатили 605,9 млн грн єдиного внеску. Очікувані надходження забезпечено на 100,9 відсотка. Додатково до бюджету спрямували 5,6 млн гривень. Порівняно з січнем-лютим минулого року приріст надходжень склав 48,3 млн грн або 8,7%. Про це повідомив в.о. начальника Головного управління ДПС у Тернопільській області Валерій Лісницький.

«Упродовж лютого цього року наші краяни сплатили 316,5 млн грн єдиного внеску. Індикативні показники виконано на 101,3 відсотка. Відтак додаткові надходження склали 4,2 млн гривень», – повідомив очільник ГУ ДПС в області. Він також констатував, що порівняно із лютим 2019 року сплата внеску зросла на 26,4 млн гривень.

Посадовець констатував, що єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування є основним джерелом наповнення фондів соціального страхування. «Завдяки цьому платежу фінансуються державні соціальні програми, здійснюється виплата пенсій, матеріальної допомоги громадянам тощо», – деталізував він.

Валерій Лісницький розповів, що зростання надходжень із цього платежу забезпечує цілеспрямована робота щодо детінізації ринку праці, спільні заходи щодо погашення заборгованості та підвищення рівня заробітної плати працівникам, а також декларування громадянами своїх неоподаткованих доходів.

 

 

Відповідальність за реалізацію пального або спирту етилового без реєстрації платниками акцизного податку

 

За реалізацію пального або спирту етилового особою, яка не зареєстрована платником акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового (в т.ч. при анулюванні реєстрації), застосовується:

- штраф у розмірі 100 відс. вартості реалізованого пального або спирту етилового (п. 117.3 ст. 117 ПКУ);

- штраф у розмірі 170 грн за кожне неподання або несвоєчасне подання декларацій акцизного податку за податкові періоди, в яких була здійснена така реалізація, при повторному порушенні – 1020 грн (п. 120.1 ст. 120 ПКУ);

- до керівників та інших посадових осіб – адміністративна відповідальність згідно з ст. 163 прим. 1 КУпАП.

Дії, передбачені частиною першою ст. 163 прим. 1 КУпАП, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від 10 до 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (частина друга ст. 163 прим. 1 КУпАП).

Враховуючи зазначене, здійснення суб’єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб’єктів платниками акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового (в т.ч. при анулюванні реєстрації), застосовується:

- штраф у розмірі 100 відс. вартості реалізованого пального або спирту етилового (п. 117.3 ст. 117 ПКУ);

- штраф у розмірі 170 грн за кожне неподання або несвоєчасне подання декларацій акцизного податку за податкові періоди, в яких була здійснена така реалізація, а при повторному порушенні – 1020 грн (п. 120.1 ст. 120 ПКУ);

- до керівників та інших посадових осіб – адміністративна відповідальність згідно з ст. 163 прим. 1 КУпАП.

 

Козівське управління

Головного управління ДПС у Тернопільській області 

« повернутися до списку новин