Монастириська районна рада
Монастириський район, Тернопільська область

Ставки рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин з 01.01.2019

Переглядів: 136

Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що згідно із п. 252.20 ст. 252 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) для суб’єктів господарювання ставки рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин (далі – рентна плата) установлюються у відсотках від вартості товарної продукції гірничого підприємства – видобутої корисної копалини (мінеральної сировини).

Розміри ставок рентної плати встановлено п. 252.20 ст. 252 ПКУ.

Рентна плата для прісних підземних вод, які видобуваються платниками, зазначеними у п. п. 252.1.5 п. 252.1 ст. 252 ПКУ, застосовується за ставками, визначеними у п. п. 255.5.2 п. 255.5 ст. 255 ПКУ.

При цьому п. п. 252.1.5 п. 252.1 ст. 252 ПКУ визначено, що платниками рентної плати є землевласники та землекористувачі, крім суб’єктів підприємництва, які відповідно до законодавства відносяться до фермерських господарств, – громадяни України, іноземці та особи без громадянства, що в межах наданих їм земельних ділянок, розмір яких перевищує норми, передбачені ст. 121 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року № 2768-III зі змінами та доповненнями, видобувають прісні підземні води із застосуванням електричних пристроїв у обсязі понад 13 кубічних метрів на особу в місяць (за показниками лічильників).

З 1 січня 2019 року підпунктами 1, 2 п. 50 розділу І Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесені зміни до п. 252.20 ст. 252 ПКУ, зокрема:

- доповнено коефіцієнтом, що діє виключно у 2019 році, яким ставка рентної плати для видобування залізної руди підвищена в 1,1 рази;

- універсалізовано розміри ставок рентної плати для видобування нафти та газового конденсату, що видобуваються з покладів:

- до 5000 метрів, – 31 відс. вартості (фактична ціна – середня ціна одного бареля нафти «Urals», перерахована у гривні за тонну за курсом Національного банку України станом на 1 число місяця, що настає за податковим (звітним) періодом, визначена за інформацією міжнародного агентства (котирування UralsMediterranean та UralsRotterdam) обсягів видобутої нафти та газового конденсату;

- понад 5000 метрів, – 16 відс. вартості (фактичної ціни) обсягів видобутої нафти та газового конденсату.

Обмеження на проведення перевірок

Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» щодо лібералізації системи державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» на період проведення антитерористичної операції забороняється проведення перевірок органами ДФС суб’єктів господарювання, що провадять діяльність в населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та в населених пунктах, що розташовані на лінії зіткнення.

Заборона на проведення планових та позапланових перевірок суб’єктів господарювання (в тому числі проведення перевірок органами ДФС) поширюється також на суб’єктів господарювання, які здійснили державну реєстрацію зміни місцезнаходження з території проведення антитерористичної операції на територію, підконтрольну Україні, і які втратили первинну документацію щодо здійснення ними господарської діяльності на території та в період проведення антитерористичної операції.

При цьому згідно з абзацом сьомим п. п. 38.11 п. 38 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України після подання до контролюючого органу повідомлення про неможливість вивезення первинних документів запроваджується мораторій на проведення будь-яких перевірок щодо зазначених у повідомленні податкових (звітних) періодів.

Перелік населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та перелік населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, затверджуються та актуалізуються Кабінетом Міністрів України відповідно до Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції».

Копію поданої раніше звітності можна отримати через Електронний кабінет

Подання електронних документів здійснюється платниками податків відповідно до норм Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557, на підставі договору про визнання електронних документів, що визначає взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу та укладається з контролюючим органом.

Відповідно до п. 42.1 прим. 1 ст. 42 прим. 1 ПКУ Електронний кабінет створюється та функціонує за такими принципами, зокрема, здійснення автоматизованого внесення до журналу всіх дій (подій), що відбуваються в електронному кабінеті, включаючи фіксацію дати і часу відправлення, отримання документів через електронний кабінет та будь-якої зміни даних, доступних в Електронному кабінеті, за допомогою електронної позначки часу. Інформація про дату і час надсилання та отримання документів, іншої кореспонденції з ідентифікацією відправника та отримувача зберігається безстроково і може бути отримана через Електронний кабінет у вигляді електронного документа, в тому числі у вигляді квитанції у текстовому форматі.

У приватній частині Електронного кабінету в залежності від типу платника (юридична особа, фізична особа – суб’єкт підприємницької діяльності, громадянин тощо) надається доступ, зокрема, до перегляду та друку раніше поданої звітності.

Меню «Перегляд поданої звітності» надає користувачу Електронного кабінету можливість перегляду раніше поданої податкової, пенсійної та статистичної звітності до ДФС незалежно від способу її подання, включаючи звіти, подані на паперових носіях до центрів обслуговування платників податків.

За замовчуванням користувач отримує перелік всіх звітів, поданих у відповідному звітному періоді. Звітний період (місяць, квартал чи рік) визначається двома параметрами – роком та місяцем.

Перегляд конкретного звіту здійснюється подвійним натисненням лівої кнопки миші, формується pdf-файл звіту зі всіма додатками.

До місцевих бюджетів Тернопілля найбільше надійшло податку на доходи фізичних осіб

У січні-лютому 2019 року до місцевих скарбниць Тернопільської області надійшло 636,3 млн грн платежів, що на 35 млн грн більше, ніж очікувалось. Порівняно з аналогічним періодом минулого року надходження зросли на 106,1 млн грн або плюс 20 відсотків.

Найбільше місцеві бюджети отримали від сплати таких платежів: податку на доходи фізичних осіб, єдиного податку, плати за землю, акцизного податку з роздрібної реалізації підакцизної продукції, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Так, платники сплатили 395,5 млн грн податку на доходи фізичних осіб, що на 11,8 млн грн більше, ніж очікувалось, і на 76,8 млн грн перевищує відповідний минулорічний показник. Другий за наповненням місцевих скарбниць – єдиний податок. Цього платежу спрямували на суму 142,5 млн грн, а це плюс 4,5 млн грн до очікуваного та на 18,2 млн грн більше, ніж торік. Надходження від плати за землю склали 49,1 млн грн, що на 5,9 млн грн більше, ніж у відповідному періоді минулого року. Акцизного податку з роздрібної реалізації підакцизних товарів сплатили 17,6 млн грн, або на 15 тис. грн більше, ніж очікувалось, та на мільйон гривень перевищив минулорічний показник. Упродовж двох місяців цього року платники спрямували до місцевих скарбниць 13,9 млн грн податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, а це на 3,4 млн грн більше, ніж у 2018 році.

 

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

« повернутися до списку новин