Монастириська районна рада
Монастириський район, Тернопільська область

Бізнесу Тернопілля повернули 367 млн грн податку на додану вартість

Переглядів: 88

Бізнесу Тернопілля повернули 367 млн грн податку на додану вартість

У січні-червні 2019 року 135 суб’єктів господарювання Тернопільщини заявили бюджетне відшкодування з податку на додану вартість на розрахунковий рахунок в сумі 343 млн грн, що на 123 млн грн більше, ніж у першому кварталі 2018 року. Про це повідомив начальник Головного управління ДФС у Тернопільській області Ігор Комендат.

Станом на початок липня цього року відшкодовано платникам податків області з держбюджету грошовими коштами на розрахунковий рахунок 367 млн грн податку на додану вартість. «Своєчасно відшкодувати ПДВ вдалося за рахунок запровадження Електронного реєстру автоматичного відшкодування ПДВ, адже процес повернення платникам бюджетних коштів став максимально швидким і прозорим», - акцентував очільник ДФС в області.

Разом із тим фахівці фіскальної служби виявили зловживання окремими суб’єктами господарювання. Так, за результатами проведених перевірок впродовж січня-червня цього року упереджено бюджетне відшкодування ПДВ на 1,3 млн гривень.

На початок липня загальний залишок невідшкодованого на розрахунковий рахунок цього податку становив 90 млн гривень. Із них 74 млн грн перебувають на стадії перевірок та процедурі бюджетного відшкодування згідно з вимогами Податкового кодексу України і відповідних нормативних документів, ще 16 млн грн - у процесі судового та адміністративного розгляду.

Коли за дорученням платника оплату за навчання здійснював працедавець: право податкової знижки

Згідно з п. п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, суму коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображена вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання) (п. п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).

У даному випадку, для підтвердження понесених витрат на навчання, платнику необхідно отримати довідку від працедавця, який за його дорученням здійснював перерахування сум коштів із одержуваного ним доходу та копії платіжних доручень, якими здійснювалось перерахування.

Відповідно до вимог п. 3.7 глави 3 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року №22, реквізит «Призначення платежу» платіжного доручення заповнюється платником так, щоб надавати повну інформацію про платіж та документи, на підставі яких здійснюється перерахування коштів отримувачу. Повноту інформації визначає платник з урахуванням вимог законодавства України.

Враховуючи викладене, довідка від працедавця, який за дорученням платника податку здійснював перерахування сум коштів із одержуваного ним доходу до навчальних закладів для оплати його навчання чи навчання інших членів його сім’ї першого ступеня споріднення, є підставою для отримання платником податку податкової знижки за навчання.

Щодо виплати заробітної плати та перерахування ПДФО

Підпунктом 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено, що податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в ст. 167 ПКУ.

Сплата (перерахування) податку до бюджету здійснюється під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету (п. п. 168.1.2 п. 168.1 ст. 168 ПКУ).

Також абзацом першим п. 3.9 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року №22 (далі – Інструкція №22), встановлено, що банк приймає розрахункові документи на виплату оподатковуваного доходу, визначеного розд. IV ПКУ, лише за умови одночасного подання податковим агентом розрахункового документа на перерахування до бюджету утриманого податку на доходи фізичних осіб із суми доходу або документального підтвердження їх сплати раніше.

Водночас банк не перевіряє правильності нарахування та своєчасності сплати податковим агентом податку до бюджету (абзац четвертий п. 3.9 Інструкції №22).

Враховуючи викладене, при виплаті фізичним особам оподатковуваного доходу суб’єкт господарювання зобов’язаний надати банку розрахунковий документ на перерахування до бюджету утриманого з доходів податку на доходи фізичних осіб.

 

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

« повернутися до списку новин