Монастириська районна рада
Монастириський район, Тернопільська область

Особливості призначення та виплати допомог в разі смерті медика від COVID-19 обговорили на нараді

Переглядів: 528

Особливості призначення та виплати допомог в разі смерті медика від COVID-19 обговорили на нараді

Усі члени родини медичного працівника, який помер від коронавірусної хвороби внаслідок виконання професійних обов’язків, мають право на отримання одноразової допомоги у розмірі 1,576 млн гривень. Особливості та нюанси фінансування такої виплати обговорили на селекторній нараді під головуванням в.о. директора виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України Тетяни Михайленко, участь у заході взяли заступниця директора Олена Денисова, керівники профільних управлінь виконавчої дирекції, начальники та фахівці управлінь в областях і місті Києві.

Нагадаємо, одноразова допомога членам родини померлого внаслідок гострого професійного захворювання на COVID-19 медика здійснюється за кошти державного бюджету через Фонд соціального страхування України.

«Уряд прийняв низку дуже важливих рішень, аби надати допомогу родинам медичних працівників, які померли, рятуючи життя своїх пацієнтів під час пандемії. Відповідальність здійснення цих виплат покладена саме на Фонд соціального страхування України, допомоги будуть надані за кошти державного бюджету. Фонд готовий призначити і профінансувати ці виплати максимально оперативно. На сьогодні ми вже затвердили форми заяв, які мають подати сім’ї для отримання допомоги – вони не забюрократизовані та передбачають мінімально необхідний перелік документів відповідно до порядку здійснення цих виплат», – зазначила Тетяна Михайленко.

Члени сім’ї померлого медичного працівника, які мають право на отримання одноразової допомоги, визначаються відповідно до Сімейного кодексу України.

«Одноразова допомога, розмір якої складає 750 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, установлений на 01 січня календарного року, буде пропорційно розподілена між усіма членами родини, батьками медика та особами, які перебували на його утриманні. Кожен з них має написати заяву на отримання допомоги за встановленою формою та подати до робочого органу Фонду за місцем проживання медика на момент смерті», – говорить начальниця управління страхових виплат та матеріального забезпечення виконавчої дирекції ФССУ Світлана Зарубіна.

Рішення про призначення та фінансування одноразової допомоги оформлюється наказом начальника обласного управління, управління в місті Києві виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

«Виплата одноразової допомоги має бути здійснена Фондом упродовж місяця після прийняття заяв від родини медика відповідно до порядку. Однак, ми провели всі заходи, аби фінансувати ці допомоги максимально оперативно. Правління Фонду схвалило відповідні зміни до річного бюджету Фонду, затвердило зміни до Порядку його складання та виконання і Кодів економічної класифікації видатків на статутні напрями діяльності ФССУ. Фонд здійснив усі необхідні кроки для початку здійснення фінансування родинам медичних працівників», – акцентувала заступник начальника фінансово-економічного управління виконавчої дирекції ФССУ Ірина Омеляшко.

Нагадаємо, на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 17.06.2020 № 498 правлінням Фонду внесено зміни до бюджету ФССУ на 2020 рік з метою уточнення планових показників бюджету, зокрема, в частині виділення Фонду фінансової допомоги в сумі 233,3 млн грн для проведення страхових виплат у разі захворювання або смерті медичних працівників у зв’язку з інфікуванням гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2.

 

Фонд погасив заборгованість за лікарняними і декретними у повному обсязі

Фонд соціального страхування України профінансував надання матеріального забезпечення за заявами-розрахунками, поданими роботодавцями по 25 червня. Загалом на виплату допомог по тимчасовій втраті працездатності, допомог по вагітності та пологах і на поховання сьогодні Фонд направив 1,122 млрд гривень, профінансовано заяви-розрахунки з 23 травня по 25 червня включно.

Фінансова допомога для погашення заборгованості була надана ФССУ з фонду боротьби з COVID-19 відповідно до рішення Кабінету Міністрів України. Зазначені кошти виділені Фонду на поворотній основі.

Суми профінансованих Фондом допомог надійдуть на рахунки страхувальників (роботодавців) упродовж декількох днів, залежно від тривалості бухгалтерських операцій.

Нагадаємо, усі виплати за листками непрацездатності здійснюються ФССУ у повному обсязі. Водночас, у зв’язку із зменшенням надходжень ЄСВ  – зокрема, через нижчий від прогнозованого розмір фонду оплати праці по країні, зменшення обсягів виробництва під час пандемії – існувала затримка у фінансуванні матеріального забезпечення, тривалість якої становила близько 10 робочих днів.

 

2,6 млн гривень Фонд направив на оплату лікарняних через ізоляцію від COVID-19

Для близько 2,3 тисяч застрахованих осіб Фонд соціального страхування України компенсував втрачений заробіток за час ізоляції від COVID-19, з них близько 250 осіб – медичні працівники.

Загалом Фонд направив понад 2,6 млн гривень на оплату листків непрацездатності, які були видані застрахованим особам у випадку самоізоляції під медичним наглядом або в разі перебування в спеціалізованих закладах охорони здоров’я у зв’язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникнення та поширення коронавірусної хвороби, а також локалізацію та ліквідацію її спалахів та епідемій.

Розмір допомоги по тимчасовій втраті працездатності, яка викликана ізоляцією від коронавірусної хвороби, становить 50% середнього доходу працівника незалежно від тривалості страхового стажу. Водночас, для медичних працівників ФССУ компенсує втрачений за час ізоляції від COVID-19 заробіток у розмірі 100% середнього доходу.

 

Фінансування здійснено Фондом соціального страхування України за кошти фінансової допомоги, виділені з фонду боротьби з COVID-19 відповідно до рішення Уряду на безповоротній основі.

В.о. директора ВД Фонду Тетяна Михайленко: заборгованість за лікарняними і декретними буде погашена найближчим часом

Дванадцять мільйонів застрахованих українців захищені на випадок хвороби, травми, вагітності та пологів, нещасного випадку, професійного захворювання, потреби в реабілітаційному лікуванні, медичних і соціальних послугах. Про додержання прав застрахованих осіб в.о. директора виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України Тетяна Михайленко розповіла під час засідання Координаційної ради з питань захисту соціальних прав.

«Кожна застрахована особа, кожен офіційно працевлаштований на сьогодні є захищеним від ризику залишитись без доходу в разі хвороби, має можливість піклуватись про хвору дитину, не хвилюючись, що втратить зарплату, може бути впевненим, що отримає все необхідне лікування в разі нещасного випадку тощо. Це важлива впевненість, що ти отримаєш допомогу у випадку потреби, і Фонд її ефективно реалізує. Упродовж минулого року матеріальне забезпечення від ФССУ отримали 2,4 млн українців, страхові виплати щомісяця фінансувались для 205 тис. потерпілих на виробництві, осіб з інвалідністю, членів їх сімей. Понад 32 тис. працюючих пройшли реабілітаційне лікування на базі санаторно-курортних закладів після інсультів, інфарктів, операцій та ін., 9,7 тис. постраждалих на виробництві отримали лікування в закладах охорони здоров’я, 10,4 тис. – санаторно-курортне лікування, 5,2 тис. – забезпечені протезно-ортопедичними виробами та ін.», – зазначила Тетяна Михайленко.

Упродовж 2019 року ФССУ здійснив фінансування матеріального забезпечення на загальну суму 14,5 млрд грн, що на 1,85 млрд грн, або 14,8% більше порівняно з 2018 роком. На фінансування страхових виплат було направлено 8,5 млрд грн, що на 0,6 млрд грн, або 8,4% більше, ніж у 2018 році.

Усі виплати здійснюються Фондом у повному обсязі, охоплення реабілітаційним і санаторно-курортним лікуванням, а також медико-соціальними послугами склало 100% визначеної потреби за підсумками 2019 року.

Водночас, у зв’язку із зменшенням надходжень ЄСВ – зокрема, через нижчий від прогнозованого розмір фонду оплати праці по країні, зменшення обсягів виробництва під час пандемії – станом на сьогодні існують затримки у фінансуванні, тривалість яких становить близько 10 робочих днів. Зокрема, протягом п’яти місяців поточного року від частки єдиного соціального внеску надійшло 10,1 млрд грн, що менше від прогнозного показника на 1,1 млрд грн.

«Урядом прийнято рішення щодо виділення Фонду на поворотній основі фінансової допомоги з фонду боротьбі з COVID-19 у розмірі 1,8 млрд грн. Ці кошти будуть направлені саме на виплату допомог по тимчасовій втраті працездатності, допомог по вагітності та пологах. Правління ФССУ та Кабінет Міністрів України внесли необхідні зміни до нашого річного бюджету, тож уже найближчим часом Фонд отримає цю допомогу та погасить заборгованість за лікарняними і декретними», – говорить Тетяна Михайленко.

Тетяна Михайленко звернула увагу, що у зв’язку із змінами, внесеними Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» від 13.04.2020 № 553, звужено перелік послуг та виплат, що фінансуються Фондом. Так, на сьогодні не здійснюється фінансування одноразових страхових виплат потерпілим на виробництві або членам родини в разі смерті потерпілого; ліків і виробів медичного призначення для потерпілих на виробництві; спеціальних медичних та постійних сторонніх доглядів, побутового обслуговування, зокрема, для осіб з інвалідністю; санаторне-курортне лікування потерпілих; реабілітаційне лікування працюючих після перенесених захворювань і травм.

«Існує певна правова колізія, коли відповідно до нашого базового законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування Фонд має зобов’язання перед застрахованими особами і потерпілими здійснювати виплати у певний строк, фінансувати медико-соціальні послуги, однак за Законом № 553 ці виплати на період карантину Фонд здійснювати не може», – зазначила в.о. директора виконавчої дирекції Фонду.

За її словами, саме ці напрями фінансування забезпечують життєву необхідність потерпілих, осіб з інвалідністю систематично та регулярно вживати ліки, проходити санаторно-курортне лікування для забезпечення функціонування організму і його відновлення, недопущення погіршення стану. Відсутність фінансування доглядів для потерпілих значно обмежує їх життєдіяльність. Неможливість фінансування витрат на реабілітацію працюючих з важкими патологічними станами може призвести до важкого перебігу хвороб з наявністю частих рецидивів та ускладнень, зростання показника первинної інвалідності тощо.

«Все це обмежує права наших застрахованих осіб, потерпілих на виробництві, осіб з інвалідністю. Тому ми наголошуємо на необхідності внесення змін до законодавства для відновлення фінансування як одноразових страхових виплат, так і медико-соціальних послуг», – говорить Тетяна Михайленко.

За підсумками засідання Координаційна рада з питань захисту соціальних прав прийняла рішення рекомендувати Уповноваженому ВРУ з прав людини сприяти у відновленні надання за рахунок коштів Фонду медико-соціальних послуг потерпілим на виробництві, одноразових виплат у разі нещасного випадку чи профзахворювання та реабілітаційного лікування працюючих на базі санаторно-курортних закладів.

 

Соціальним страхуванням в Україні охоплено 12 млн осіб

Кожен працюючий в Україні є застрахованим на випадок загальної чи професійної хвороби, травми, нещасного випадку, необхідності догляду за хворим членом родини, смерті та ін. Фінансування допомог, страхових виплат і послуг у разі настання страхових випадків гарантує Фонд соціального страхування України. 

На сьогодні під опікою Фонду знаходиться майже 12 млн осіб – офіційно працевлаштованих, самозайнятих, ФОП, осіб, які працюють на умовах цивільно-правових договорів.

Водночас, нелегальна зайнятість є причиною відсутності страхового захисту і гарантій на випадок втрати працездатності, вагітності тощо для тисяч людей. Тож ФССУ закликає усіх робітників не позбавляти себе прав на соціальний захист і допомоги та не погоджуватись на неоформлену відповідним чином трудову діяльність.

Нагадаємо, Фонд соціального страхування України здійснює виплати за листками непрацездатності, компенсуючи втрачений за період хвороби заробіток; надає допомогу у зв'язку з вагітністю та пологами та допомогу на поховання; фінансує щомісячні страхові виплати і надає одноразову допомогу потерпілим на виробництві та членам їх сімей тощо.

Право на матеріальне забезпечення, страхові виплати та медико-соціальні послуги за кошти Фонду виникає з настанням страхового випадку в період роботи (включаючи час випробування та день звільнення), зайняття підприємницькою та іншою діяльністю.

 

Фонд затвердив форми заяв на отримання одноразових виплат за кошти державного бюджету в разі інвалідності або смерті медика від COVID-19

Для отримання одноразової страхової допомоги за Законом України «Про захист населення від інфекційних хвороб» медичні працівники, яким буде встановлено інвалідність внаслідок захворювання на COVID-19, а також члени родини, батьки та утриманці в разі смерті медичного працівника мають подати до робочого органу Фонду соціального страхування України відповідну заяву. Форми заяв про призначення страхових виплат затверджено наказом виконавчої дирекції Фонду.

У разі смерті медичного працівника від COVID-19 внаслідок виконання професійних обов’язків, відповідно до рішення Уряду за кошти державного бюджету ФССУ здійснить виплату одноразової допомоги у 750-кратному розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого на 01 січня календарного року, що становить 1,576 млн гривень. Зазначені кошти будуть пропорційно розподілені між членами сім’ї, батьками і утриманцями.

Родичі та утриманці померлого через коронавірусну інфекцію медичного працівника мають подати заяву до робочого органу Фонду за місцем проживання медика на момент смерті. У заяві необхідно вказати власні персональні дані, інформацію щодо всіх членів родини, утриманців і батьків померлого, про яких відомо заявнику, та особовий рахунок в банку, на який необхідно здійснити виплату.

До заяви додаються копії паспорта, ідентифікаційного коду заявника, а також копії документів, що підтверджують право на одноразову допомогу (свідоцтво про шлюб у разі виплати допомоги чоловіку/дружині медика, свідоцтво про народження медика в разі виплати батькам тощо), примірник акту розслідування гострого професійного захворювання медичного працівника та ін.

У випадку встановлення медичному працівнику інвалідності протягом одного календарного року після захворювання на COVID-19 внаслідок виконання професійних обов’язків, медик має подати заяву до робочого органу Фонду за місцем свого проживання. Залежно від встановленої групи інвалідності виплати складуть від 630,6 тис. грн (ІІІ група інвалідності), до 735,7 тис. грн (ІІ група) і 840,8 тис. грн (І група).

До заяви додаються копії паспорта та ідентифікаційного коду, висновок МСЕК про групу інвалідності та ступінь втрати працездатності, примірник акта розслідування гострого професійного захворювання та ін.

Виплата одноразової допомоги здійснюється Фондом соціального страхування України за кошти державного бюджету упродовж місяця з моменту прийняття заяви.

 

Фонд профінансував підвищені щомісячні страхові виплати потерпілим на виробництві  у повному обсязі

Потерпілі внаслідок нещасних випадків на виробництві чи профзахворювань або члени їх родин у разі смерті потерпілих отримали понад 790 млн гривень щомісячних страхових виплат за травень. Фінансування здійснено Фондом соціального страхування України у повному обсязі з урахуванням підвищення розміру виплат на 11% відповідно до перерахунку, проведеного з 01 березня 2020 року.

Загалом виплати отримали 204,1 тис. осіб, які повністю або частково втратили працездатність через професійну діяльність, а також особи, які мають право на виплати в разі смерті потерпілого.

Право на таку виплату настає з дня визначення МСЕК стійкої втрати професійної працездатності. Розмір щомісячної страхової виплати встановлюється відповідно до ступеня втрати працездатності та середньомісячної заробітної плати потерпілого перед настанням страхового випадку. При цьому, максимальний розмір щомісячної страхової виплати не повинен перевищувати 10 розмірів прожиткового мінімуму. Мінімальний розмір призначеної щомісячної страхової виплати потерпілому у перерахунку на 100% втрати професійної працездатності не може бути меншим за прожитковий мінімум.

 

Уряд затвердив виплати медикам у разі інвалідності або смерті від COVID-19 через Фонд соціального страхування України

Фонд соціального страхування України здійснить страхові виплати у випадку захворювання або смерті медичних працівників у  зв’язку з інфікуванням коронавірусною хворобою. Відповідний порядок надання страхових виплат Кабінет Міністрів України затвердив сьогодні, 17 червня.

Страхові виплати будуть здійснені Фондом за кошти державного бюджету України.

У разі встановлення медичному працівнику групи інвалідності протягом одного календарного року після захворювання на COVID-19 під час виконання професійних обов’язків виплати складуть:

• для осіб І групи інвалідності – 400-кратний розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установлений на 01 січня календарного року, що складає 840,8 тис. грн;

• ІІ групи інвалідності – 350-кратний розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб – 735,7 тис. грн;

• ІІІ групи інвалідності – 300-кратний розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб – 630,6 тис. грн.

У випадку смерті медичного працівника виплата буде здійснена членам сім’ї, батькам і утриманцям у 750-кратному розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого на 01 січня календарного року, що становить 1,576 млн гривень.

Зазначені виплати передбачені ст.39 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб».

 

Фонд отримав 3 357 повідомлень про гостре профзахворювання медиків на COVID-19

Станом на сьогодні, 17 червня, Фонд соціального страхування України отримав 3 357  повідомлень від закладів охорони здоров’я щодо гострого професійного захворювання медичних працівників на COVID-19. Про це начальник управління профілактики страхових випадків виконавчої дирекції ФССУ Сергій Таровик повідомив на селекторній нараді за участі начальників відділів управління профілактики страхових випадків, керівників і страхових експертів з охорони праці управлінь виконавчої дирекції Фонду в областях та місті Києві.

Захворювання медичного  чи іншого працівника на коронавірусну хворобу внаслідок контакту з інфікованим пацієнтом, матеріалами чи переносниками захворювань під час виконання посадових обов’язків внесено до переліку професійних захворювань і вважається нещасним випадком на виробництві. Відповідні зміни затверджено постановою КМУ від 13.05.2020 № 394.

Під час наради було проаналізовано та надано роз’яснення щодо спірних питань встановлення та розслідування гострих професійних захворювань, лабораторно підтверджених випадків інфікування SARS-CoV-2 медичних працівників.

«Від оперативності розслідування випадків захворювання медиків на COVID-19 залежить своєчасне надання їм матеріального забезпечення, страхових виплат і медико-соціальних послуг. Водночас, важлива об’єктивність проведення розслідувань випадків гострих професійних захворювань медичних та інших працівників», – говорить начальник управління профілактики страхових випадків Сергій Таровик.

Станом на сьогодні затверджено 97 актів за формою Н-1/П щодо підтвердження гострого професійного захворювання медичних та інших працівників, які були безпосередньо зайняті у ліквідації епідемії та здійсненні заходів із запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та лікування пацієнтів із випадками гострої респіраторної хвороби COVID-19.

Крім того, затверджено 33 акти за формою Н-1/НП щодо відсутності зв’язку інфікування з виконанням посадових обов’язків (зокрема, у разі інфікування медика у побуті).

 

Фонд прийняв до оплати лікарняні через ізоляцію від COVID-19 на 1,5 млн грн

Станом на 15 червня до Фонду соціального страхування України подали заяви-розрахунки для фінансування листків непрацездатності, виданих у зв’язку з ізоляцією від COVID-19, на суму 1,45 млн гривень.

Загалом Фонд прийняв до оплати 1 245 лікарняних листків, які були видані застрахованим особам у випадку самоізоляції під медичним наглядом або в разі перебування в спеціалізованих закладах охорони здоров’я у зв’язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникнення та поширення коронавірусної хвороби, а також локалізацію та ліквідацію її спалахів та епідемій.

Допомога по тимчасовій втраті працездатності, яка викликана ізоляцією від коронавірусної хвороби, надається Фондом на підставі виданого у встановленому порядку лікарняного листка із зазначенням причини непрацездатності «ізоляція від COVID-19 – 11».

Для відкриття листка непрацездатності застрахована особа, яка має покази до самоізоляції, має звернутись до свого сімейного лікаря у телефонному режимі. На сьогодні врегульована можливість відкриття листків непрацездатності дистанційно, тож працівник не має потреби йти до лікарні. Також за допомогою засобів електронного зв’язку або безконтактно роботодавець може подати заяву-розрахунок, за якою Фонд здійснює фінансування.

Нагадаємо, усі застраховані особи мають право на компенсацію від Фонду соціального страхування України втраченого заробітку за час ізоляції від COVID-19. Виплата такої допомоги здійснюється на підставі відповідного листка непрацездатності, її розмір становить 50% середнього доходу незалежно від тривалості страхового стажу.

Водночас, для медичних працівників ФССУ компенсує втрачений за час ізоляції від COVID-19 заробіток у розмірі 100% середнього доходу.

 

 

 

Пресслужба виконавчої дирекції
 Фонду соціального страхування України

« повернутися до списку новин