Монастириська районна рада
Монастириський район, Тернопільська область

Майже 4 млрд грн податку на доходи фізичних осіб сплатили на Тернопільщині

Переглядів: 12

 

Податок на доходи фізичних осіб – це платіж, який складає більшу частину місцевих скарбниць. Переважно у надходженнях він займає 60-80 відсотків. Серед основних джерел його сплати – заробітна плата, легалізація тіньових доходів населення тощо.

Упродовж 2019 року на Тернопільщині сплатили 3 млрд 976,4 млн грн цього податку. Порівняно з 2018 роком надходження даного платежу зросли на 668,5 млн грн або плюс 20,2 відсотка.

Із загальної суми цього податку місцеві скарбниці отримали 2 млрд 969,2 млн грн, що на 75,2 млн грн більше, ніж очікувалося. До державного бюджету платники спрямували 1 млрд 7,3 млн грн податку на доходи фізичних осіб. Це перевищило очікувані показники на 26 млн гривень.

 

Податкова вимога: оскарження платником

Відповідно до абзацу першого п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у разі, коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно з вимогами п. п. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 ПКУ платник податків має право оскаржувати в порядку встановленому цим Кодексом, рішення, дії (бездіяльність) контролюючих органів (посадових осіб).

Пунктом 56.1 ст. 56 ПКУ встановлено, що рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

Коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених ПКУ або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення (п. 56.2 ст. 56 ПКУ).

Згідно з абзацом першим п. 56.3 ст. 56 ПКУ скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (за потреби – з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог п. 44.6 ст. 44 ПКУ) протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Коли останній день строків, зазначених у ст. 56 ПКУ, припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем (п. 56.13 ст. 56 ПКУ).

Платник податків одночасно з поданням скарги контролюючому органу вищого рівня зобов’язаний письмово повідомляти контролюючий орган, яким визначено суму грошового зобов’язання або прийнято інше рішення, про оскарження його податкового повідомлення-рішення або будь-якого іншого рішення (п. 56.5 ст. 56 ПКУ).

Статтею 19 прим. 1 ПКУ визначено перелік функцій контролюючих органів. Функцію здійснення погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів закріплено виключно за контролюючими органами обласного та центрального рівнів.

Тобто для оскарження податкових вимог, направлених органами ДПС, діє однорівнева система адміністративного оскарження.

Таким чином, при прийнятті платником податків рішення про оскарження податкової вимоги, такий коли платник податків має право звернутися до ДПС із скаргою про перегляд цього рішення протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником такої вимоги.

Рішення ДПС, прийняте за розглядом скарги платника податків, є остаточним і не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржене в судовому порядку (п. 56.10 ст. 56 ПКУ).

Порядок судового провадження щодо оскарження рішень контролюючого органу регулюється положеннями Кодексу адміністративного судочинства України.

Податкова соціальна пільга: право при неповному робочому дні

Головне управління ДПС у Тернопільській області нагадує, що відповідно до п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати (інших прирівняних до неї відповідно до законодавства виплат, компенсацій та винагород), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.

У 2020 році розмір заробітної плати, що дає право на податкову соціальну пільгу, становить 2943 грн (прожитковий мінімум на працездатну особу у розмірі 2102 грн х 1,4), у 2019 році – 2690 грн (1921 грн х 1,4), у 2018 році – 2470 грн (1762 х 1,4).

Тобто фізична особа, яка працює неповний робочий день, має право на податкову соціальну пільгу за умови, якщо розмір її заробітної плати не перевищує граничного розміру для отримання податкової соціальної пільги.

 

Програмні РРО «пРРОсто»: безкоштовний сервіс від податкової

Головне управління ДПС у Тернопільській області запрошує записатися на бета-тестування програмного РРО «пРРОсто» за посиланням https://prrosto.kmu.gov.ua. Сервіс ДПС діє з 1 січня.

Після тестування та можливого доопрацювання за пропозиціями та зауваженнями буде забезпечене подальше використання програмного рішення для програмних РРО для здійснення господарської діяльності.

Програмне РРО «пРРОсто» взаємодіє через Інтернет з сервером податкової служби через відкритий програмний інтерфейс і виконує функції: формування, підпис, відправлення та видачу чеків встановленого формату, відкриття та закриття зміни, перегляд даних та інші.

Програмне рішення доступне для тестування на смартфонах і планшетах під операційними системами Android та iOS.

Запропоноване програмне РРО не є ексклюзивним, наявність відкритого програмного інтерфейсу (API) дозволить розробникам програмного забезпечення пропонувати для підприємців та застосовувати для власних потреб альтернативні розробки.

Розробка не потребує сертифікації, технічної експертизи, включення до Державного реєстру моделей – достатньо виконувати вимоги законодавства, формувати, підписувати та реєструвати чеки у встановленому форматі й надавати їх покупцям товарів та отримувачам послуг, в тому числі в електронному форматі.

Давайте пРРОсто пРРОтестуйте та надсилайте свої пропозиції та зауваження, допоможіть ДПС зробити сервіс ще зручнішим та легшим у застосовуванні.

 

Сектор комунікацій

Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

« повернутися до списку новин