Монастириська районна рада
Монастириський район, Тернопільська область

Майже 288 млн грн сплатили за землю на Тернопіллі

Переглядів: 26

З цього року реалізація вугілля без ПДВ

Головне управління ДПС у Тернопільській області нагадує, що згідно із п. 45 підрозд. 2 розд. ХХ Податкового кодексу України (далі – ПКУ) тимчасово, до 1 січня 2022 року, звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з постачання на митній території України вугілля та/або продуктів його збагачення товарних позицій 2701, 2702, 2704 00 згідно з УКТ ЗЕД.

При застосуванні зазначеної пільги норми п. 198.5 ст. 198 ПКУ не застосовуються в частині товарів/послуг, необоротних активів, суми податку на додану вартість з вартості яких були включені до податкового кредиту у звітних (податкових) періодах, що передували періоду початку застосування пільги.

Платник податків може відмовитися від використання зазначеної пільги чи зупинити її використання на один або декілька звітних (податкових) періодів шляхом подання заяви. Заява, у якій зазначається перелік товарних позицій товарів згідно з УКТ ЗЕД і період, на який платник відмовляється чи зупиняє використання пільги, подається до контролюючого органу за місцем реєстрації платника податків до настання звітного періоду, в якому платник податку не передбачає використання зазначеної пільги. Відмова від використання пільги, зазначеної у цьому пункті, чи зупинення її використання застосовується з першого числа звітного (податкового) періоду, зазначеного у заяві.

Майже 288 млн грн сплатили за землю на Тернопіллі

Упродовж дев’яти місяців цього року платники податків сплатили до місцевих бюджетів Тернопільщини 287 млн 966,7 тис. грн плати за землю. Це перевищило очікувані надходження на 19,6 відсотка. Відтак бюджети додатково отримали 47,1 млн гривень. Якщо ж порівнювати з аналогічним періодом минулого року, то цьогоріч сплата зросла на 54,9 млн гривень.

Понад 76 відсотків цього платежу – внесок юридичних осіб. Адже вони перерахували з початку року понад 219 млн 251,7 тис. грн плати за землю, що на 44,3 млн грн більше, ніж очікувалось. Порівняно з минулим роком цьогоріч надходження платежу зросли на 48,7 млн гривень.

Фізособи поповнили скарбниці місцевих громад, сплативши 68 млн 715 тис. грн плати за землю. Порівняно з аналогічним періодом минулого року приріст платежу склав 6,3 млн гривень.

Вважаємо за доречне нагадати, що згідно з нормами Податкового кодексу України, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. При цьому юрособи самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня 2019 року та  подають податкову декларацію на поточний рік до податкових органів за місцезнаходженням земельних ділянок не пізніше 20 лютого поточного року. Це звільняє їх від обов'язку подавати таку звітність щомісячно.

Попередня оплата за товари отримана на спрощеній системі оподаткування, відвантаження товарі – на загальній: визначаємо фінансовий результат до оподаткування

Відповідно до п. п. 2 п. 292.1 ст. 292 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) доходом юридичної особи – платника єдиного податку третьої групи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 ПКУ.

Для платників податку на прибуток відповідно до п. п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПКУ об’єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.

Облік доходів підприємства здійснюється відповідно вимог Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 15 «Дохід», а формування витрат – відповідно до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 «Витрати».

Згідно зі ст. 4 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» одним із основних принципів ведення бухгалтерського обліку та формування фінансової звітності є принцип нарахування, який полягає в тому, що доходи і витрати відображаються в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності в момент їх виникнення, незалежно від дати надходження або сплати грошових коштів.

Отже, доходи та витрати платника податку на прибуток за відвантажені товари, виконані роботи, надані послуги після переходу на загальну систему оподаткування, щодо яких отримано попередню оплату на спрощеній системі оподаткування, враховуються при визначенні фінансового результату до оподаткування згідно з правилами бухгалтерського обліку.

Щоб оновити інформацію про зміну облікових даних ФОП або ФО, які провадять незалежну професійну діяльність

Відповідно до п. 66.1 ст. 66 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є, зокрема:

- інформація органів державної реєстрації;

- документально підтверджена інформація, що надається платниками податків.

Внесення змін до облікових даних платників податків здійснюється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (п. 66.2 ст. 66 ПКУ).

Відповідно до п. 1.5 розд. І Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 (далі – Порядок №1588), інформація про платників податків, отримана для їх обліку згідно з Порядком №1588, вноситься до Реєстру самозайнятих осіб, який є складовою частиною Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО).

Пунктом 9.2 розд. ІХ Порядку № 1588 визначено, що при виникненні змін у даних або внесення змін до документів, що подаються для взяття на облік згідно з Порядком №1588, крім змін, які вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), та змін, про які платник податків повідомив за основним місцем обліку, платник податків зобов’язаний протягом 10 календарних днів з дня внесення змін до зазначених документів подати до контролюючого органу уточнені документи в такому самому порядку, як і при взятті на облік. Додаткова реєстраційна заява за формами №5-ОПП подається з позначкою «Зміни».

Отже, щодо фізичних осіб – підприємців інформація про зміну облікових даних оновлюється в контролюючих органах на підставі відомостей, отриманих від державного реєстратора, в порядку визначеному Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».

Щодо фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, інформація про зміну облікових даних оновлюється на підставі уточнених документів та заяви за формою №5-ОПП.

Крім того, відомості Реєстру самозайнятих осіб можуть бути оновлені (доповнені, актуалізовані) контролюючими органами на підставі електронних даних інформаційного фонду ДРФО, Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, ЄДР, інших державних реєстрів, ведення яких здійснюється органами державної влади.

Після оновлення відомостей Реєстру самозайнятих осіб на підставі відомостей ЄДР про внесення змін до відомостей щодо фізичних осіб – підприємців контролюючий орган передає до ЄДР відомості про внесення відповідних відомостей до реєстрів Центрального контролюючого органу із зазначенням: дати внесення даних до відомчого реєстру, дати та номера запису про взяття на облік, найменування та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому платник податків перебуває на обліку.

 

Сектор комунікацій

Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

 

« повернутися до списку новин