Монастириська районна рада
Монастириський район, Тернопільська область

На Тернопільщині лише за місяць працевлаштували понад 7 тисяч людей

Переглядів: 22

Головне управління ДПС у Тернопільській області проводить систематичну інформаційно-роз’яснювальну роботу щодо переваг отримання легальної заробітної плати та негативного ставлення до неофіційних трудових відносин. Проте є роботодавці, які виплачують своїм працівникам заробітну плату без сплати податку на доходи фізичних осіб та внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

У кожному районі Тернопільщини створені робочі групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, до складу яких входять, зокрема, і представники податкової служби. Зазначені групи здійснюють обстеження суб’єктів господарювання щодо дотримання норм трудового законодавства, оформлення трудових відносин між роботодавцями та найманими працівниками.

Податківці спільно з органами місцевої влади провели роз’яснювальну роботу щодо контролю за додержанням законодавства про оплату праці з керівниками 1099 підприємств. Результат не забарився. Значна частина їх, а це – 1048 (95%) суб’єктів господарювання підвищили рівень виплати заробітної плати своїм працівникам. Відтак бюджети додатково отримали 15,3 млн грн, з яких 7 млн грн податку на доходи фізичних осіб та 8,3 млн грн єдиного внеску.

За результатами контрольно-перевірочної роботи щодо платників податків, які виплачували заробітну плату та інші доходи громадянам із порушенням вимог податкового та іншого законодавства, з початку року проведено 67 перевірок. Зокрема, інспектори перевірили 47 суб’єктів господарювання-юридичних осіб та 20 підприємців. Порушникам донарахували 17,3 млн грн податків та зборів, зокрема, 5 млн грн податку на доходи фізичних осіб, 2,1 млн грн єдиного внеску та мільйон гривень військового збору.

Завдяки активізації роз’яснювальної роботи щодо необхідності належного оформлення трудових відносин із найманими працівниками в жовтні прийняли на роботу 7076 працівників.

Обєкт оподаткування змінив призначення. Як інформувати податкову

Головне управління ДПС у Тернопільській області звертає увагу суб’єктів господарювання. При зміні призначення об’єкта оподаткування або його перепрофілювання (зміна графи 3 «Тип об’єкта оподаткування) інформація щодо такого об’єкта оподаткування надається в повідомленні двома рядками, а саме: в одному рядку зазначається інформація про закриття об’єкта оподаткування, призначення якого змінюється (у графу 2 вноситься значення «6 - закриття об’єкта оподаткування»), у другому – оновлена інформація про об’єкт оподаткування, який створено чи відкрито на основі закритого (у графу 2 вноситься значення «1 – первинне надання інформації про об’єкти оподаткування»), при цьому ідентифікатор об’єкта оподаткування змінюється.

При зміні типу, найменування, місцезнаходження, виду права на об’єкт оподаткування та стану об’єкта оподаткування (об’єкт оподаткування не закривається, а тільки змінюється) інформація щодо такого об’єкта оподаткування надається в повідомленні одним рядком, при цьому зазначається оновлена інформація про об’єкт оподаткування щодо якого відбулися зміни, та у графу 2 «Код ознаки надання інформації» вноситься значення «3 – зміна відомостей про об’єкт оподаткування».

Слід нагадати, що при зміні відомостей про об’єкти оподаткування, об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, повідомлення за ф. №20-ОПП з оновленою інформацією подається протягом 10 робочих днів після зміни відомостей про такі об’єкти оподаткування, а саме: зміни типу, найменування, місцезнаходження, виду права на об’єкт оподаткування та стану об’єкта оподаткування.

Запрошуємо до опитування

Державна податкова служба, ідучи в ногу з часом, дотримуючись світових тенденцій, не перестає змінюватись та удосконалюватись. Істина народжується в діалозі, тому відомству дуже важливо почути думку платників. Адже хто, як не вони, на практиці відчувають усі переваги та недосконалості тих чи інших сервісів? Тому саме користувачі, зі свого боку можуть внести пропозиції щодо розширення сфери послуг, вказати, які вже з діючих електронних сервісів можна покращити.

Тому Державна податкова служба України за участю Науково-дослідного інституту фіскальної політики Університету державної фіскальної служби України проводить загальнонаціональне опитування. Триватиме такий захід із 28 жовтня по 30 листопада 2019 року. Мета – визначити, наскільки платники податків задоволені рівнем сервісного обслуговування, ідентифікувати проблемні питання, що потребують особливої уваги з метою покращення надання послуг.

Отримані результати будуть використані для підготовки плану дій з удосконалення сервісів податкової служби у рамках реалізації концептуальних напрямів реформування системи органів, що реалізують державну податкову політику.

Варто мати на увазі, що опитування є анонімним та добровільним. Відповіді залишаться конфіденційними і будуть використані виключно в цілях опитування.

Тож, шановні платники, звертаємось до вас із проханням взяти активну участь в опитуванні. Заповнити анкету можна за посиланням https://forms.gle/mu4MCSzTFXk9dH5f8.

Штрафні санкції за порушення порядку застосування РРО є податковим боргом

Відповідно до п. п. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.

Контроль за додержанням суб’єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» здійснюють органи доходів і зборів шляхом проведення фактичних та документальних перевірок відповідно до ПКУ.

Пунктом 111.2 ст. 111 ПКУ встановлено, що фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з ПКУ та іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені.

Податковий борг – це сума узгодженого грошового зобов’язання, не сплаченого платником податків у встановлений ПКУ строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному ПКУ.

Грошове зобов’язання платника податків – це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов’язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв’язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно з п. п. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 ПКУ контролюючий орган зобов’язаний самостійно визначити суму грошових зобов’язань, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов’язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Пунктом 58.1 ст. 58 ПКУ, зокрема, визначено, що контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов’язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до ст. 54 ПКУ (крім декларування товарів, передбаченого для громадян).

Порядок надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків затверджено наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2015 №1204.

Крім того, передбачені відповідними податковими повідомленнями-рішеннями суми грошових зобов’язань і штрафних санкцій за порушення порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій, норм обігу готівки, підлягають узгодженню в порядку, встановленому ст. 56 ПКУ.

Таким чином, суми узгоджених штрафних санкцій за порушення порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій, норм обігу готівки, нараховані контролюючим органом та не сплачені платником в установлений ПКУ строк, є податковим боргом.

Що із вартістю товарів, придбаних у платників єдиного податку, при коригуванні (збільшенні або зменшенні) фінансового результату?

Відповідно до п. 137.1 ст. 137 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податок на прибуток підприємств нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною ст. 136 ПКУ, від бази оподаткування, визначеної згідно зі ст. 135 ПКУ.

Базою оподаткування є грошове вираження об’єкту оподаткування, визначеного згідно із ст. 134 ПКУ з урахуванням положень ПКУ (п. 135.1 ст. 135 ПКУ).

Об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ (п. п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПКУ).

Відповідно до норм ПКУ при коригуванні (збільшенні або зменшенні) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку) вартість товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг, придбаних у платників єдиного податку, не враховується.

 

Козівське управління

Головного управління ДПС у Тернопільській області 

« повернутися до списку новин