Монастириська районна рада
Монастириський район, Тернопільська область

На Тернопіллі сплатили майже 29 млн грн плати за землю

Переглядів: 17

Меморандум про протидію трудовій міграції

Спільний Меморандум про співпрацю підписали сьогодні на Тернопільщині представники фіскальної, міграційної служб та управління Держпраці в області. Адже кожне із цих відомств причетне до реалізації державної політики у певній галузі, а також кожне забезпечує захист державних інтересів. Для прикладу, міграційна служба протидіє трудовій міграції, фіскальна контролює наповнення бюджетів, управління Держпраці здійснює нагляд та контроль за дотриманням законодавства про працю. Тож, від застосування спільних заходів ефективність роботи у даному напрямку тільки зростатиме.

Усвідомлюючи необхідність спільних дій Ярослав Давибіда, начальник Управління Державної міграційної служби в Тернопільській області, Ігор Комендат, начальник Головного управління ДФС у Тернопільській області, Наталія Рус, начальниця Управління Держпраці в Тернопільській області скріпили своїми підписами тристоронній Меморандум про співробітництво.

Мета документа – розробляти та реалізовувати спільні програми, спрямовані на підвищення правової свідомості та податкової культури учасників ринку праці як громадян, так суб’єктів господарювання, попереджати порушення у сфері трудової міграції. Адже нелегальне працевлаштування завдає збитків місцевим бюджетам, а самі працівники позбавлені соціальних гарантій.

«Я впевнений, що наша спільна співпраця сприятиме результативному втіленню державної політики у сфері трудового законодавства, оскільки основне завдання кожної з очолюваних нами служб – захист інтересів громадян», - сказав Ігор Комендат. На його думку, застосовуючи заходи просвітницького, інформативного характеру, аналізуючи причини та умови порушень, можна розробити ефективні методи їх протидії.

На Тернопіллі сплатили майже 29 млн грн плати за землю

Впродовж січня-травня 2019 року власники та орендарі земельних ділянок Тернопільщини сплатили до місцевих бюджетів 28 млн 506,9 тис. грн плати за землю. Порівняно з аналогічним періодом минулого року надходження цього платежу зросли на 5,7 млн гривень.

Загалом внесок юридичних осіб, які у своїй господарській діяльності використовують землю, до місцевих скарбниць – 24 млн 38,7 тис. гривень. Порівняно з січнем-травнем 2018 року надходження збільшились на 5,8 млн гривень.

Фізичні особи сплатили з початку цього року 4 млн 468,2 тис. грн. плати за землю.

Нюанси заповнення книги обліку доходів/книги обліку доходів і витрат при поверненні авансу, передоплати покупцю

Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що відповідно до п. 296.1 ст. 296 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники єдиного податку першої – третьої груп ведуть облік у порядку, визначеному підпунктами 296.1.1 – 296.1.3 п. 296.1 ст. 296 ПКУ.

Абзацом першим п. п. 296.1.1 п. 296.1 ст. 296 ПКУ визначено, що платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи – підприємці), які не є платниками податку на додану вартість, ведуть Книгу обліку доходів (далі – Книга обліку) шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів.

Згідно з п. п. 296.1.2 п. 296.1 ст. 296 ПКУ платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи – підприємці), які є платниками податку на додану вартість, ведуть облік доходів та витрат за формою та в порядку, що встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Для реєстрації Книги обліку доходів та витрат (далі – Книга обліку), такі платники єдиного податку подають до контролюючого органу за місцем обліку примірник Книги обліку.

Форми Книг обліку та порядки їх ведення (далі – Порядки) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 №579.

Пунктом 5 Порядків визначено, що записи у Книзі обліку виконуються за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід, зокрема, про кошти, які надійшли на поточний рахунок платника податку та/або які отримано готівкою, вартість безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг).

Датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів платнику єдиного податку у грошовій (готівковій або безготівковій) формі, дата підписання платником єдиного податку акта приймання-передачі безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг) (п. 292.6 ст. 292 ПКУ).

Дані Книги обліку заповнюються у гривнях з копійками та використовуються платником податку для заповнення податкової декларації платника єдиного податку (п. 8 Порядку).

Таким чином, в день отримання суми коштів (авансу, передоплати) за продані товари, виконані роботи, надані послуги фізичною особою – підприємцем платником єдиного податку першої і другої груп та платником єдиного податку третьої групи, який не є платником податку на додану вартість, у Книзі обліку заповнюється графа 2 «сума», платником єдиного податку третьої групи, який є платником податку на додану вартість – графа 2 «сума без податку на додану вартість» розд. I «Доходи».

Якщо при розірванні договору сума коштів (авансу, передоплати) за продані товари, виконані роботи, надані послуги повертається фізичною особою – підприємцем у наступних звітних періодах, то в день їх повернення в Книзі обліку платником єдиного податку першої і другої груп та платником єдиного податку третьої групи, який не є платником податку на додану вартість, заповнюється графа 3 «сума повернутих коштів за товар (роботи, послуги) та/або передоплати», платником єдиного податку третьої групи, який є платником податку на додану вартість – графа 3 «сума повернутих коштів за товар (роботи, послуги) та/або передоплати без податку на додану вартість» розд. I «Доходи».

Операції з вивезення товарів за межі митної території України у митному режимі реекспорту: відображаємо в податковій декларації з ПДВ

Відповідно до п. 206.5 ст. 206 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) операції з вивезення товарів у митному режимі реекспорту звільняються від оподаткування, крім операцій з вивезення відповідно до п. 5 частини першої ст. 86 Митного кодексу України, що оподатковуються податком за ставкою, визначеною п. п. 195.1.1 п. 195.1 ст. 195 ПКУ.

Форму податкової декларації з ПДВ (далі – Декларація) та Порядок заповнення і подання податкової звітності з ПДВ (далі – Порядок) затверджено наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за №159/28289 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 23.03.2018 №381).

Згідно з формою Декларації операції з вивезення товарів за межі митної території України відображаються у рядку 2; операції, які звільнені від оподаткування – у рядку 5.

Пунктом 3 розд. V Порядку передбачено, що у рядку 2 Декларації вказуються обсяги операцій з вивезення товарів за межі митної території України, що оподатковуються за нульовою ставкою відповідно до вимог пп. 195.1.1 п. 195.1 ст. 195 розд. V ПКУ.

Відповідно до п. 6 розд. V Порядку у рядку 5 Декларації вказуються, зокрема, обсяги операцій з постачання товарів/послуг, звільнених від оподаткування відповідно до ст. 197 розд. V ПКУ, тимчасово звільнених від оподаткування відповідно до підрозд. 2 розд. XX ПКУ та звільнених відповідно до міжнародних договорів (угод).

Враховуючи викладене, операції з вивезення товарів за межі митної території України у митному режимі реекспорту, які звільняються від оподаткування ПДВ, в податковій декларації з ПДВ відображаються у розділі І у рядку 2.

Форми фінансової звітності для подання неприбутковими організаціями

Відповідно до ст. 2 Закону України від 16 липня 1999 року №996 «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підприємства (крім бюджетних установ) можуть належати до мікропідприємств, малих, середніх або великих підприємств, а також визначено критерії, за якими підприємства відносяться до відповідної категорії.

Неприбутковими установами та організаціями (крім неприбуткових установ та організацій, які підпадають під критерії мікропідприємств, малих підприємств, бюджетних установ) подається разом зі звітом про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації (далі – Звіт) Баланс, Звіт про фінансові результати, Звіт про рух грошових коштів, Звіт про власний капітал та Примітки до річних звітів (форми № 1 - 5).

Неприбуткові установи, організації, які підпадають під критерії мікропідприємств, малих підприємств, подають скорочену за показниками фінансову звітність (Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва, Спрощений  фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва) у складі Балансу і Звіту про фінансові результати.

Суб’єкти державного сектора разом зі Звітом подають наступні форми фінансової звітності: Баланс та Звіт про фінансові результати, Звіт про рух грошових коштів, Звіт про власний капітал, Примітки до річної фінансової звітності.

Підтвердженням подання фінансової звітності разом зі Звітом є позначка «+» в Звіті у клітинці «ФЗ» таблиці «Наявність додатків» та у таблиці «Наявність поданих до Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації додатків – форм фінансової звітності».

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

 

 

 

« повернутися до списку новин