Монастириська районна рада
Монастириський район, Тернопільська область

Відпуск пального через паливороздавальні колонки в паливний бак транспортного засобу: складаємо акцизну накладну

Переглядів: 35
Порядок заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового затверджений наказом Міністерства фінансів України (далі – Мінфін) від 19.06.2019 №262 (далі – Порядок).
При здійсненні операції з відпуску/відвантаження пального суб’єкту господарювання (далі – СГ) – платнику акцизного податку через паливороздавальні колонки в паливний бак транспортного засобу, акцизна накладна заповнюється у наступному порядку:
- у рядку «Дата складання» – зазначається цифрами дата складання у такій послідовності: день місяця (дві цифри), місяць (дві цифри), рік (чотири цифри), при цьому крапки, коми та інші розділові знаки не проставляються;
- у рядку «Порядковий номер акцизної накладної» – цифровий номер (не має містити літер чи інших символів), який відповідає послідовному номеру такого документа, складеного платником податку (філією або структурним підрозділом платника податку) протягом певного періоду;
- у рядку «Особа, що реалізує пальне» – реквізити особи (платника податку), що реалізує пальне;
- у рядку «Особа – отримувач пального» – реквізити СГ – отримувача пального.
Під час реалізації пального СГ через паливороздавальну або оливороздавальну колонку з акцизного складу, який є місцем роздрібної торгівлі пальним, на яке отримано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, у відповідних клітинках рядка «Особа - отримувач пального» заповнюються обов’язкові реквізити акцизної накладної, що ідентифікують отримувача пального, визначені підпунктами «г», «ґ» п. 231.1 ст. 231 розд. VI ПКУ (код за ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний обліковий номер для договорів про спільну діяльність чи реєстраційний номер облікової картки платника податків, або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб), повне чи скорочене найменування юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податків).
У верхній лівій частині акцизної накладної зазначається:
- у полі «Коди операцій для складання в одному примірнику» – цифра «3»;
- у полі «Умови оподаткування» – ознака щодо умов оподаткування пального «0»;
- у полі «Напрям використання» – напрям 4 - реалізація пального з акцизного складу, який є місцем роздрібної торгівлі пальним, на яке отримано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, що зазначається, зокрема, у разі реалізації пального з акцизного складу пересувного до паливного бака транспортного засобу або технічного обладнання, пристрою місця зберігання пального, яке не є акцизним складом.
У верхній правій частині акцизної накладної зазначається:
- у полі «Примірник» верхньої правої частини акцизної накладної – номер примірника із наявної кількості примірників такої накладної, зокрема, для акцизних накладних, які складаються у одному примірнику (код операції «3»), у відповідних полях зазначаються цифри «1» (номер примірника) та «1» (кількість примірників);
- у рядках «Акцизний склад/пересувний акцизний склад, з якого фізично відвантажене (відпущене) пальне» – реквізити акцизного складу з якого фізично відвантажене (відпущене) пальне, а саме: уніфікований номер акцизного складу в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового;
- у рядках «Акцизний склад/пересувний акцизний склад, на який фізично відвантажене (отримане) пальне» – реквізити таких акцизних складів, не зазначаються, у відповідності з п. 7 розд. ІІ Порядку.
Таблична частина акцизної накладної заповнюється наступним чином:
- у графі 1 – код товарної підкатегорії пального згідно з УКТ ЗЕД (10 знаків);
- у графі 2 – інформація щодо опису пального згідно з УКТ ЗЕД;
- у графах 3 та 4 – інформація щодо обсягу реалізованого (відвантаженого)пального:
у кілограмах (графа 3);
у літрах, приведених до температури 15° C (графа 4).
Внесені до цих граф показники можуть мати лише додатне значення.
У клітинках рядків акцизної накладної, призначених для внесення реквізитів акцизного складу або пересувного акцизного складу, що не заповнюються,нулі,прочерки та інші знаки чи символи не проставляються.
В одному документі (акцизна накладна) може бути зазначено операцію виключно за одним кодом УКТ ЗЕД.
До акцизної накладної вноситься інформація за кожним кодом товарної підкатегорії пального згідно з УКТ ЗЕД, при цьому на кожен окремий код товарної підкатегорії пального згідно з УКТ ЗЕД, реалізованого із зазначеного в такій накладній акцизного складу/пересувного акцизного складу та/або отриманого на кожний окремий акцизний склад/пересувний акцизний склад, складається окрема акцизна накладна.
 
Право платників на отримання податкової знижки
 
Нещодавно в Головному управлінні ДФС у Тернопільській області начальниця управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДПС у Тернопільській області Лариса Березюк під час сеансу «гаряча лінія» поспілкувалася із додзвонювачами щодо нарахування податкової знижки.
Найцікавіші запитання та відповіді на них надаємо увазі читачів.
 
Питання 1. Пані Ларисо, хто може отримати податкову знижку? Що необхідно для цього?
Відповідь: Отримати податкову знижку можуть громадяни України, які офіційно працюють, отримають заробітну плату й навчаються на платній основі самі, або навчають члена сім’ї першого ступеня споріднення – це батьки, якщо навчають дітей, або якщо чоловік навчає дружину чи навпаки. Також скористатися пільгою може людина, яка самостійно сплачує за своє навчання. Наразі  можна отримати пільгові кошти за минулий рік. Зараз 2019-й рік, громадяни отримують знижку за 2018-й.
А, для того, щоб одержати пільгу, особа має прийти до податкової інспекції й надати підтверджувальні документи – договір, квитанції про сплату, довідку про заробітну плату , паспорт, ідентифікаційний код, а також отримати довідку про доходи у нас в податковій. Потім подати декларацію про майновий стан й доходи з метою отримання податкової знижки.
 
Питання 2. Щоб не гаяти вашого і свого часу, як мені попередньо розрахувати кошти, які можна отримати у вигляді податкової знижки?
Відповідь: Для того, щоб розрахувати кошти, які людина отримає у вигляді податкової знижки,  беруться до уваги сума сплаченого податку на доходи фізичних осіб з заробітної плати та сума сплачена за навчання. Є відповідний розрахунок: беруть нараховану зарплатню, від неї віднімають суму, яка сплачена людиною за навчання за минулий рік, й від отриманого результату вираховується  18 %. Далі цей показник порівнюється  з тим, скільки особа вже сплатила податку на доходи фізичних осіб. Ось ця різниця й буде коштами до повернення. Сума податкової знижки не повинна перевищувати розмір загального оподаткованого доходу платника податку.
 
Питання 3. Податкова знижка включає повернення не лише коштів за навчання. Розкажіть про інші витрати.
Відповідь: Перелік витрат дозволені до включення до податкової знижки:
- сума коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення;
- частина сплачених процентів за іпотечним житловим кредитом;
- сума коштів або вартість майна перерахованих (переданих) у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям;
- сплата страхових платежів за договорами довгострокового страхування життя та пенсійних внесків у рамках недержавного пенсійного забезпечення;
- оплата допоміжних репродуктивних технологій;
- оплата державних послуг, пов'язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита;
- сума коштів, сплачених у зв'язку з переобладнанням транспортного засобу на альтернативні види палива;
- сума коштів у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), оформленим відповідно до вимог чинного законодавства, фактично сплачених платником податку, який має статус внутрішньо переміщеної особи;
- сплата коштів на будівництво (придбання) доступного житла.
 
Питання 4. На що треба звернути увагу, щоб без перешкод отримати податкову знижку?
Відповідь: Хочу звернути увагу на правильність оформлення договорів на отримання освітніх послуг, бо якщо батьки будуть звертатися за отриманням податкової знижки – повертатися знижка буде тому з батьків, хто сплачував за освіту. Підтверджувальним документом буде договір про навчання, в якому буде вказано ПІБ саме того платника, який буде звертатися за податковою знижкою, й у квитанції має бути вказано ім’я саме того з батьків, хто вказаний у договорі. Тому якщо договір буде складено на батька, а звертатися буде мати – ми не зможемо їм нічого повернути. Слід до цього уважно ставитися.
 
На обороноздатність країни платники Тернопільщини перерахували майже 181 млн гривень
 
У січні-серпні 2019 року платники податків Тернопільської області спрямували на потреби армії 180 млн 953,3 тис. грн військового збору. Надходження платежу перевищило очікування на 4,9 відсотка. Відтак на обороноздатність країни додатково сплатили 8,5 млн гривень. Порівняно з січнем-серпнем минулого року сплата військового збору зросла на 32,3 млн грн або плюс 21,7 відсотка.
Лише у серпні цього року платники Тернопілля сплатили 23,8 млн грн цього платежу. А це майже на 3 млн грн більше, ніж минулоріч.
Нагадаємо, що військовим збором оподатковуються доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами. Відтак платники, які бажають підтримувати армію, повинні дбати про отримання легальних доходів. Ставка військового збору складає 1,5% від об'єкту оподаткування. Відповідальними за нарахування збору до бюджету є роботодавці, що нараховують доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податків. Військовий збір у повному обсязі перераховується до державного бюджету.
 
Перехідний період запровадження банківського рахунку за стандартом IBAN: номер рахунку для відображення в додатку 4 до податкової декларації з ПДВ (Д4)
 
З метою розвитку платіжного ринку України на підставі міжнародних стандартів Правлінням Національного банку України прийнято постанову від 28.12.2018 №162 «Про запровадження міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні» (зі змінами) (далі – Постанова №162), яка набрала чинності з 05.08.2019.
Згідно з вимогами Постанови №162 банки України зобов’язані з 05.08.2019 до 31.10.2019 самостійно (не за ініціативою клієнта) здійснити зміну діючих рахунків, які відкриті в банках, та відкривати нові рахунки виключно відповідно до Національного стандарту України «Фінансові операції. Правила формування міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні (IBAN Registry:2009, NEQ) ДСТУ-Н 7167:2010», затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року №454 (далі – стандарт IBAN), та додатка 2 до Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку банків України, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 11 вересня 2017 року №89 (зі змінами).
З 01.11.2019 використання такого стандарту буде обов’язковим для банків та їх клієнтів при здійсненні переказів коштів у національній та іноземній валютах.
При цьому, відповідно до пункту 6 Постанови №162 банки України та їх клієнти, Державна казначейська служба України з 05.08.2019 до 31.10.2019 в документах на переказ коштів заповнюють реквізити «Код банку платника/отримувача/стягувача» та «Рахунок платника/отримувача/стягувача» або реквізит «Рахунок платника/отримувача/стягувача» за стандартом IBAN. У реквізиті «Код банку платника/отримувача/стягувача» зазначається нуль.
Тобто Національним банком України урегульовано питання заповнення таких реквізитів у перехідний період з 05.08.2019 до 31.10.2019 для суб’єктів господарювання, яким ще не здійснено зміну діючих рахунків, які відкриті в банках, на нові рахунки за стандартом IBAN.
Водночас згідно з абзацом другим пункту 6 розділу ІІІ Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21 у рядках податкової звітності, що не заповнюються, нулі, прочерки та інші знаки чи символи не проставляються.
Отже, у період запровадження банківського рахунку за стандартом IBAN, платник податку, якому вже банком відкрито рахунок за стандартом IBAN, у додатку 4 до податкової декларації з ПДВ, у полях «просимо перерахувати на рахунок №» та/або «№ рахунку у банку» зазначає номер такого рахунку, при цьому поле «МФО» не заповнюється.
 
Правила етичної поведінки: дотримуватись неухильно
 
Фахівці Головного управління ДПС у Тернопільській області вкотре провели економічне навчання. Цього разу вони слухали лекцію щодо правил етичної поведінки. Адже 2 вересня цього року ДПС України своїм наказом затвердила їх. Отож, головний державний інспектор сектору з питань запобігання та виявлення корупції ГУ ДПС в області Оксана Наконечна наголосила на неухильному дотриманні правил.
Вона детально розповіла про те, що фахівці податкової служби зобов’язані вживати заходи щодо запобігання корупційним та пов’язаним з корупцією правопорушенням, запобігати та врегульовувати конфлікт інтересів, дотримуватись вимог фінансового контролю. «Працівники зобов’язані сумлінно, компетентно, результативно і відповідально виконувати свої посадові обов’язки, проявляти ініціативу, а також не допускати ухилення від прийняття рішень та відповідальності за свої дії та рішення», – зазначила лекторка. Податківці повинні виконувати свої посадові обов’язки неупереджено, незважаючи на особисті ідеологічні, релігійні, політичні або інші погляди, не надавати будь-які переваги та не виявляти прихильності до окремих фізичних чи юридичних осіб, громадських, релігійних та політичних організацій.
Оксана Наконечна наголосила на обов’язковому та неухильному дотриманні працівниками посадових обов’язків та загальновизнаних етичних норм поведінки, бути взірцем добропорядності, вихованості і культури, дотримуватись високої культури спілкування, з повагою ставитись до прав, свобод та законних інтересів людини і громадянина, об’єднань громадян, інших юридичних осіб.
 
Форма подання Звіту про контрольовані операції за 2018 рік
 
Головне управління ДПС у Тернопільській області повідомляє, що відповідно до п. п. 39.4.2 п. 39.4 ст. 39 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники податків, які у звітному році здійснювали контрольовані операції, зобов’язані подавати звіт про контрольовані операції (далі – Звіт) центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, до 01 жовтня року, що настає за звітним, засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Так, з 09.08.2019 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 10.06.2019 №242 «Про затвердження Змін до форми та Порядку складання Звіту про контрольовані операції» (далі – Наказ №242), яким внесено зміни до форми та Порядку складання Звіту, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 18.01.2016 №8.
Звіт за 2018 рік заповнюється та подається за оновленою формою та в порядку, затвердженими Наказом №242.
Водночас Звіти за 2018 рік, подані платниками до набрання чинності Наказом №242 та запровадження можливостей надання Звіту за оновленою формою, вважаються дійсними.
 
Сектор комунікацій
Головного управління ДПС у Тернопільській області
 
 

« повернутися до списку новин