Монастириська районна рада
Монастириський район, Тернопільська область

На Тернопільщині припинено діяльність нелегальної АЗС

Переглядів: 107

Співробітники податкової міліції Головного управління ДФС у Тернопільській області припинили діяльність нелегальної автозаправної станції, яка діяла у Кременці.

На АЗС здійснювався продаж дизельного пального без наявності необхідних дозвільних документів. Не було й документів, що засвідчували б якість та походження нафтопродуктів.

Особа, яка займалась незаконною діяльністю, не була зареєстрована фізичною особою – підприємцем.

У результаті проведених заходів з незаконного обігу вилучено 9 800 літрів дизельного пального та обладнання АЗС, а це - ємкості для пального, паливно-роздавальна колонка. Загальна вартість вилученого становить 365 тис. гривень.

Стосовно правопорушника складений адмінпротокол за ст.164 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Обладнання нелегальної АЗС демонтовано.

Щодо подання звітності з податку на нерухоме майно

Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що Наказом Міністерства фінансів України від 15.11.2018 №897 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» затверджено нову форму податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Декларація).

Наказ набрав чинності 18.01.2019. Основною метою внесення змін до форми Декларації, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 10 квітня 2015 року №408, є врегулювання питання щодо визначення податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Податок), по об’єктах як житлової, так і нежитлової нерухомості, та забезпечення зручності суб’єктам господарювання уточнювати свої податкові зобов’язання.

Декларацією передбачено, що до контролюючого органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування подається одна Декларація. У разі існування об’єктів нерухомості, що знаходяться на території адміністративно-територіальних одиниць, які відповідають різним кодам органів місцевого самоврядування за КОАТУУ, але ці адміністративно-територіальні одиниці обслуговуються одним контролюючим органом, Декларація подається з кількома додатками відповідного типу (на сьогодні Декларації надаються окремо по кожній адміністративно-територіальній одиниці).

Нова форма Декларації сприятиме скороченню кількості податкової звітності: Декларація надається одна, а кількість додатків залежить від кількості органів місцевого самоврядування, на території адміністративно-територіальних одиниць яких розташовані об’єкти нерухомого майна.

Враховуючи зазначене, ДФС рекомендує платникам Податку декларувати свої податкові зобов’язання у 2019 році за новою формою Декларації.

Водночас, зважаючи на норми п. 46.6 ст. 46 Податкового кодексу України, платники Податку не обмежені в поданні Декларації за старою формою.

Звертаємо увагу платників Податку на те, що до контролюючого органу має бути надана Декларація тільки за однією формою.

Більш детально про це йдеться у листі ДФС України від 13.02.2019 №4687/7/99-99-12-02-03.

Нова форма для подання звітності з податку на прибуток підприємств

Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що у зв’язку з набуттям 14.12.2018 чинності наказом Міністерства фінансів України від 19.10.2018 №842 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств» розроблено та впроваджено оновлену форму податкової декларації з податку на прибуток підприємств (ідентифікатор форми J0100117 для юридичних осіб) (далі – декларація за новою формою).

Враховуючи, що видання наказу №842 обумовлено змінами з 01.01.2018 в оподаткуванні податком на прибуток підприємств, які впливають на показники бюджету, рекомендовано платникам податку на прибуток підприємств за базовий звітний (податковий) період – 2018 рік подавати податкову декларацію за новою формою.

Електронна форма за ідентифікатором J0100117 розміщена на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці Електронна звітність>Платникам податків про електронну звітність>Інформаційно-аналітичне забезпечення>Реєстр форм електронних документів і є доступною для використання розробниками програмного забезпечення.

Електронна форма за ідентифікатором J0100117 передбачає необхідність встановлення позначки «базовий звітний період квартал» або «базовий звітний період рік». Зазначене має бути реалізовано у програмному забезпеченні, яке використовує платник для подання нової форми декларації в електронному вигляді.

До 1 квітня 2019 року буде забезпечено також прийняття декларацій за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 №897 (у редакції наказу від 28.04.2017 №467), а саме:

за базовий звітний період рік – за ідентифікатором форми J0108104;

за базовий звітний період квартал – за ідентифікатором форми J0100116.

Більш детально, як внести зміни до податкової звітності за минулі періоди, відображення у 2018 році на користь нерезидента – юридичної особи або уповноваженої ним особи виплат та інші нюанси заповнення декларації йдеться у листі ДФС України від 13.02.2019 №4622/7/99-99-15-02-01-17.

Експортно-імпортні операції: коли граничні строки розрахунків становлять 365 календарних днів

Відповідно до п. 21 розділу II Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті (далі – Положення), затвердженого постановою Правління Національного банку України (далі – НБУ) від 2 січня 2019 року №5, граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів становлять 365 календарних днів.

Пунктом 2 ст. 1 Закону України від 21 червня 2018 року №2473-VIII «Про валюту і валютні операції» (далі - Закон №2473), який введено в дію 7 лютого 2019 року, визначено, що термін «товар» вживається у значенні, визначеному Законом України від 16 квітня 1991 року №959-XII «Про зовнішньоекономічну діяльність», відповідно до ст. 1 якого товар – будь-яка продукція, послуги, роботи, права інтелектуальної власності та інші немайнові права, призначені для продажу (оплатної передачі).

Граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів, визначені в п. 21, поширюються на незавершені операції резидента з експорту та імпорту товарів, за якими до 07.02.2019 р. не встановлено банком порушення 180-денного строку розрахунків (або строків, визначених у висновках центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики, виданих на перевищення встановлених законодавством України строків розрахунків), згідно з постановою Правління НБУ від 02.01.2019 р. №7 «Про затвердження Інструкції про порядок валютного нагляду банків за дотриманням резидентами граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів».

Граничні строки розрахунків, зазначені в п. 21 розділу II Положення:

1) не поширюються на операцію з експорту, імпорту товарів (уключаючи незавершені розрахунки за операцією), сума якої (в еквіваленті за офіційним курсом гривні до іноземних валют, установленим НБУ на дату здійснення операції) є меншою, ніж розмір, установлений для фінансових операцій, що підлягають обов’язковому фінансовому моніторингу згідно із законодавством у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму чи фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення (далі в розділі II Положення - незначна сума), крім дроблення операцій з експорту товарів або дроблення валютних операцій;

2) застосовуються з урахуванням рекомендацій Кабінету Міністрів України, поданих відповідно до абзацу другого частини першої ст. 13 Закону України від 21 червня 2018 року №2473-VIII «Про валюту і валютні операції» (п. 22 розділу II Положення).

Детінізована зарплата наповнює місцеві бюджети

З метою підвищення рівня заробітної плати, ліквідації зарплатного боргу фахівці фіскальної служби об’єднали свої зусилля з органами місцевого самоврядування. Адже сплачений із заробітних плат податок на доходи фізичних осіб – основне із джерел наповнення місцевих бюджетів. Після введення в дію децентралізації об’єднані територіальні громади стали відповідальними за збільшення надходжень до своїх скарбниць. Відтак  працівники територіальних органів Головного управління ДФС у Тернопільській області спільно з органами місцевої влади проводили контроль за додержанням платниками податків чинного законодавства про оплату праці.

У січні 2019 року на засіданнях комісій заслухано керівників 46 підприємств та організацій, де заробітна плата виплачувалась у мінімальному чи нижче мінімального розмірах. Внаслідок вжитих заходів 43 підприємства підвищили рівень виплати заробітної плати. Як наслідок, до бюджету надійшло 52,5 тис. грн податку на доходи фізичних осіб та 68,6 тис. грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

 Крім того, проведена роз’яснювальна робота з аналогічних питань по 122 підприємствах та організаціях області. У результаті цього 116 підприємств підвищили рівень виплати заробітної плати. Тож до бюджету надійшло 357,3 тис. грн податку на доходи фізичних осіб та 474,2 тис. грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Відомості щодо суб’єктів господарювання, які виплачували заробітну плату працівникам нижче мінімальної надано Управлінню держпраці у Тернопільській області, Департаменту соціального захисту населення Тернопільської облдержадміністрації, Головному  управлінню Пенсійного фонду України в Тернопільській області та головам об’єднаних територіальних громад, сільських, селищних та міських рад.

У кожному районі створено робочі групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, до складу яких входять, зокрема, і представники фіскальної служби області. Зазначені групи здійснюють обстеження суб’єктів господарювання щодо дотримання норм трудового законодавства, оформлення трудових відносин між роботодавцями та найманими працівниками.

За результатами контрольно-перевірочної роботи щодо платників податків,які виплачували заробітну плату та інші доходи громадянам з порушенням вимог податкового та іншого законодавства (єдиний внесок) проведено 7 перевірок  суб’єктів господарювання-юридичних осіб та 2 перевірки суб’єктів господарювання фізичних осіб, за результатами яких  донараховано всього 88,3 тис. грн податків та зборів (штрафних санкцій та пені), в тому числі 78,7 тис. грн податку на доходи фізичних осіб, 7,7 тис. грн єдиного соціального внеску,  1,9 тис. грн військового збору.

Завдяки активізації роз’яснювальної роботи щодо необхідності оформлення трудових відносин із найманими працівниками в січні прийнято  5 173 працівників.

 

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

« повернутися до списку новин