Монастириська районна рада
Монастириський район, Тернопільська область

Чи має право підприємець на загальній системі оподаткування включити до складу витрат вартість придбаних основних засобів

Переглядів: 398

Порядок оподаткування доходів фізичних осіб – підприємців визначений ст. 177 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Відповідно до п. 177.2 ст. 177 ПКУ об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця.

Перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування визначено п. 177.4 ст. 177 ПКУ.

Згідно з п. п. 177.4.5 п. 177.4 ст. 177 ПКУ до складу витрат фізичної особи – підприємця на загальній системі оподаткування не включаються:

- витрати, не пов’язані з провадженням господарської діяльності такою фізичною особою – підприємцем;

- витрати на придбання, самостійне виготовлення основних засобів та витрати на придбання нематеріальних активів, які підлягають амортизації;

- витрати на придбання та утримання основних засобів, визначених абзацами восьмим – десятим п. п. 177.4.6 п. 177.4 ст. 177 ПКУ;

- документально не підтверджені витрати.

Зазначені у ст. 177 ПКУ підприємці мають право (за власним бажанням) включати до складу витрат, пов’язаних з провадженням їх господарської діяльності, амортизаційні відрахування з відповідним веденням окремого обліку таких витрат. При цьому амортизації підлягають, зокрема витрати на придбання основних засобів та нематеріальних активів (п. п 177.4.6 п.177.4 ст 177 ПКУ).

 

 

Декларування доходів громадян: реченець – 30 червня

 

Головне управління ДПС у Тернопільській області нагадує, що цьогорічна кампанія декларування доходів громадян, отриманих у 2019 році, завершується 1 липня.

Декларацію про майновий стан і доходи мають подати громадяни, які отримали доходи не від податкових агентів, іноземні доходи, або інші доходи, які не оподатковувались під час їх виплати.

У зв’язку з запровадженням на території України карантину граничний термін подання декларації за 2019 рік перенесено з 1 травня 2020 року на 1 липня 2020 року.

Також продовжено термін сплати задекларованих у ній податкових зобов’язань: фізичні особи зобов’язані до 1 жовтня 2020 року (замість 1 серпня 2020 року) сплатити суму податкових зобов’язань, зазначених у поданих деклараціях.

Декларацію мають право подати платники податку, які мають право на податкову знижку. Декларація з метою використання права на податкову знижку за підсумками 2019 року подається по 31 грудня 2020 року (включно).

Сума, що має бути повернена платнику податку, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену в декларації, протягом 60 календарних днів після надходження такої податкової декларації.

 

Своєчасна виплата заробітної плати забезпечує наповнення місцевих бюджетів

 

Легальне працевлаштування, виплата офіційної заробітної плати та податкових відрахувань із неї сприяють наповненню бюджетів територіальних громад Тернопільщини. Адже податок з доходів фізичних осіб є одним із основних бюджетоформуючих платежів у місцевих скарбницях. Отож у напрямку детінізації ринку праці податківці та органи місцевого самоврядування працюють спільно.

Упродовж цього року працівники територіальних органів Головного управління  ДПС у  Тернопільській області на спільних з органами місцевої влади засіданнях комісій заслухали керівників 9 підприємств, які допустили заборгованість із виплати заробітної плати, податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску. Відтак 8 суб’єктів господарювання виплатили 6 млн 124,5 тис. грн заборгованої зарплати. До скарбниць надійшло 83,5 тис. грн податку на доходи фізичних осіб та 776,6 тис. грн єдиного соціального внеску.  Індивідуальна роз’яснювальна робота із керівниками 61 підприємства теж увінчалася успіхом. Адже 59 із них  погасили заборгованість щодо виплати заробітної плати на суму 7 млн 279,5 тис. гривень. Відтак бюджети отримали, 2 млн 482,4 тис. грн податку з доходів фізичних осіб, а також 1 млн 710,4 тис. грн єдиного внеску.

Крім цього, на засіданнях комісій заслухали керівників 55 підприємств та організацій, на яких заробітна плата виплачувалась у мінімальному чи нижче мінімального розмірах. Отож 50  підприємств підвищили рівень виплати заробітної плати. Додаткові надходження до бюджетів склали 204,3 тис. грн податку з доходів фізичних осіб та 504,3 тис. грн єдиного внеску.

 Таку ж роз’яснювальну роботу з аналогічних питань провели із 401 суб’єктом господарювання краю. Відтак 383 підприємства підвищили рівень виплати заробітної плати. До скарбниць додатково надійшло 1 млн 588,3 тис. грн податку на доходи фізичних осіб та 1 млн 830,9 тис. грн єдиного внеску.

Ще 34 суб’єкти господарювання перевірили, оскільки ті виплачували заробітну плату та інші доходи громадянам з порушенням вимог податкового та іншого законодавства (єдиний внесок), з них 18 суб’єктів господарювання – юридичних осіб та 16 перевірок приватних підприємців. Порушникам нарахували 6 млн 293,6 тис. грн податків та зборів (штрафних санкцій та пені). Їм доведеться сплатити 4 млн 614,9 тис. грн податку на доходи фізичних осіб, 510 тис. грн єдиного соціального внеску та 330,6 тис. грн військового збору.

 

Наслідки для неприбуткової організації при порушенні вимог використання доходів

 

Головне управління ДПС у Тернопільській області нагадує, що при недотриманні неприбутковою організацією вимог, визначених п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), а для релігійної організації – вимог, визначених абзацом другим п. п. 133.4.1 і п. п 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПКУ, така неприбуткова організація зобов’язана подати у строк, визначений для місячного податкового (звітного) періоду, звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за період з початку року (або з початку визнання організації неприбутковою в установленому порядку, якщо таке визнання відбулося пізніше) по останній день місяця, в якому вчинено таке порушення, та зазначити і сплатити суму самостійно нарахованого податкового зобов’язання з податку на прибуток. Податкове зобов’язання розраховується виходячи із суми операції (операцій) нецільового використання активів. Така неприбуткова організація виключається контролюючим органом з Реєстру та вважається платником податку на прибуток для цілей оподаткування з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому вчинено таке порушення.

За період з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому вчинено таке порушення, по 31 грудня податкового (звітного) року така неприбуткова організація зобов’язана щокварталу подавати до контролюючого органу податкову декларацію з податку на прибуток (з наростаючим підсумком), сплачувати податок у строк, визначений для квартального періоду та подавати фінансову звітність у порядку, встановленому для платників податку на прибуток.

З наступного податкового (звітного) року така неприбуткова організація подає податкову декларацію з податку на прибуток і фінансову звітність та сплачує податок на прибуток у порядку, встановленому розд. ІІІ ПКУ для платників податку на прибуток.

Встановлення контролюючим органом відповідно до норм ПКУ факту використання неприбутковою організацією доходів (прибутків) для цілей інших, ніж передбачені п. п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПКУ, є підставою для виключення такої організації з Реєстру і нарахування податкового зобов’язання з податку на прибуток підприємств, штрафних санкцій і пені відповідно до норм ПКУ. Податкові зобов’язання, штрафні санкції і пеня нараховуються, починаючи з першого числа місяця, в якому вчинено таке порушення.

 

Сектор забезпечення роботи Козівського управління

Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

 

« повернутися до списку новин